یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر محمد حکیمی استاد حوزه و دانشگاه

حوزه/ حکیمی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی براینکه سخن پیامبر همه وحی و کلام الهی است، گفت: اطاعت از حضرت و بیعت با ایشان در واقع اطاعت از خداوند محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، دکتر محمد حکیمی در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) با حضور اساتید، کارکنان، طلاب و اعضای مؤسسه قرآنی الزهرا(س) گرگان در این مدرسه برگزار شد، پیامبر(ص) را الگوی همه کمالات دانست و گفت: در عالَم هیچ شخصیتی برتر از نبی مکرم حضرت محمد(ص) نیست.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی براینکه سخن پیامبر همه وحی و کلام الهی است، خاطرنشان کرد: اطاعت از حضرت و بیعت با ایشان در واقع اطاعت از خداوند محسوب می شود.

استاد حوزه تقرّب به خداوند را از نشانه های کمال از منظر قرآن و دین دانست و تشریح کرد: مقام قرب حضرت رسول(ص) از همه پیامبران بیشتر است و حضرت در قرب به خدا و رفع حجاب ها از همه انبیا پیشی گرفته است.

حکیمی، وحدت را یکی از عوامل قدرتمندی جامعه معرفی کرد و ادامه داد: یکی از صفات پیغمبر(ص) و یکی از ضرورت های اجتماعی در جوامع بشری، وحدت اجتماعی است.

وی با استناد به کلام ارزشمند امام خمینی(ره) که وحدت مایه قدرت است، جهل، منیّت و بی تقوایی را از عوامل تفرقه دانست.

حکیمی اظهار کرد: تقوا از عوامل ایجاد وحدت است و خداوند در قرآن از بندگان رعایت تقوا را با کیفیت بالا و در حد توان خواستار شده که همه به حبل الله که همان قرآن، اسلام و دین است، روی آورند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha