یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مفتی اعظم تاتارستان

مفتی اعظم جمهوری تاتارستان وحدت اسلامی را عامل حرکت رو به جلو امت اسلام دانسته و گفت: غفلت از وحدت، امت را از مسیر مستقیم خود منحرف و جریان های تکفیری پدید می‌آیند.

شیخ "کامل بن اسکندر" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت وحدت جهان اسلام، اظهار داشت: تمام مسلمانان و به ویژه عالمان و نخبگان دینی باید بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کنند؛ زیرا غفلت از وحدت یقینا جامعه اسلامی را به بیراهه می‌کشاند و ظرفیت‌های جهان اسلام از بین می‌رود.

وی ادامه داد: وحدت یکی از ضرورت‌های امت اسلام است و برپایی همایش ها و گنگره های متعدد می تواند نقش موثری در تقریب میان مذاهب ایفا کند.

مفتی اعظم جمهوری تاتارستان اضافه کرد: بحث وحدت هر از چندگاهی به صورت سمینارها و گفت‌وگو‌ها در جهان اسلام شکل می‌گیرد، ولی این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری و بحث بیشتری است.

شیخ کامل بن اسکندر یادآور شد: خدای متعال در قرآن کریم تاکید می‌کند که اگر وحدت در جامعه اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، امت اسلامی ظرفیت‌ها، توان و استعدادهای خود را در مسیر حذف یکدیگر به کار می‌گیرد و نتیجه‌اش آن می‌شود که دشمنان بر جهان اسلام غلبه می‌کنند.

وی با محکومیت اقدامات گروه های تکفیری و سلفی ، ابراز داشت: امروز به خوبی مشاهده می‌کنیم که با از بین رفتن وحدت، جریان‌های تکفیری به وجود آمده اند و این مسئله نتیجه غفلت از وحدت است.

مفتی اعظم تاتارستان تصریح کرد: وقتی که وحدت از بین می‌رود، خونریزی بین مسلمانان زیاد می‌شود و مسلمانان به جان یکدیگر می‌افتند.

شیخ کامل بن اسکندر با اشاره به این که مشترکات باید مورد توجه باشد، گفت: نامگذاری هفته وحدت به ابتکار امام خمینی(ره)، نماد رفع اختلافات شیعه و سنی است و این هفته تدبیری بود برای کاهش و از بین بردن عوامل تفرقه برانگیز که الحمدلله این اقدام بسیار مفید بوده است.

وی، فرقه‌گرایی را یکی از عواملی که وحدت را از بین می‌برد دانست و گفت: استکبار همواره در تلاش است که به فرقه‌گرایی و ایجاد تفرقه دامن بزند و اختلاف شیعه و سنی را افزایش دهد و تا زمانی که به هدف خود نرسد از پای نخواهد نشست و این وحدت مسلمانان قطعا این نقشه را بی‌نتیجه خواهد گذاشت.

مفتی اعظم جمهوری تاتارستان تصریح کرد: امروز مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در جهت نشر تعالیم و مکتب اسلام، وحدت و برادری تلاش کنند و پیامبر(ص) را به عنوان الگویی برای صلح، آزادگی، عدالت و برادری در نظر داشته باشند.

انتهای پیام 313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha