جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش «مسلمان سیاه پوست، انگلیسی در دنیای امروز» در برادفورد برگزار شد

 حوزه/ با هماهنگی نماینده مسلمان در پارلمان انگلیس، نشستی با عنوان «مسلمان سیاه پوست و انگلیسی در دنیای امروز» در شهر برادفورد برگزار شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، ناز شاه، نماینده مسلمان پارلمان انگلیس از شهر برادفورد، نشستی با شورای مسلمانان بریتانیا برگزار کرد.  

بحث این نشست موضوع مهم نژادپرستی است که تحت عنوان «سیاه بودن و مسلمان انگلیسی بودن در دنیای امروز» به بحث گذاشته شده و چهار تن از نمایندگان مسلمان سیاه پوست در جریان «ماه تاریخ سیاه پوستان» دیدگاه ها و نظرات شان در این نشست با مسلمانان به اشتراک گذاشتند.

جلسه به ریاست بیلکیس سویج و با حضور چهار سخنران برگزار شد. راکین نیاس (معلم) ، حبیب آکنده (نویسنده) ، زمزم ابراهیم ( رئیس اتحادیه ملی دانشجویان) و حفصه دبیری (محقق) سخنرانان این نشست بوده و ناز شاه نماینده مجلس سخنران کلیدی همایش بود که از حمایت های افضل خان و یاسمین قریشی دو نمایده دیگر برخوردار بود.

ناز شاه در آغاز جلسه با صحبت درباره تبعیض و اسلام هراسی فزاینده در بریتانیا گفت: وقتی من به عنوان یک مسلمان پاکستانی تبار نژادپرستی را می بینم. اگر متغیر سیاه پوست بودن را نیز به آن اضافه کنید می بینید که تاثیر آن بیشتر نیز خواهد شد. اگر زن بودن و حجاب داشتن را نیز متغیر محسوب کنید، وضعیت وخیم تر نیز می شود و تا 85% احتمال اشتغال کم می گردد.

وی افزود: ما باید نژادپرستی را که بر خواهران سیاه پوست ما تاثیر می گذارد بشناسیم و در مورد آن صحبت کنیم. ما محصول تجربیات و رفتارهای خودمان هستیم و آن ها همیشه خوشایند نخواهند بود. .

رشادت حسن،  از شورای مسلمانان بریتانیا نیز گفت: سئوالات اساسی که مطرح هستند: چگونه خدمت کنیم و جوانان مسلمان سیاه پوست را به مشارکت ترغیب کنیم؟ تاریخچه ما چیست؟ میراث ما کجاست؟ مسلمانان سیاه پوست بریتانیا حقیقتا چه کسانی هستند و در نهایت اینکه مشارکت ها و سهم ما دراین جامعه چیست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha