یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 911226
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳
صلیب شکسته تهدیدآمیز بر دیوار مسجدی در جنوب فرانسه

حوزه/ مسجد شهر آژن در جنوب غربی فرانسه مورد حمله قرار گرفته و شعارنویسی‌های دیواری و کشیدن صلیب شکسته بر دیوار این مسجد اقدامی «نفرت انگیز» توصیف شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، نمای بیرونی مسجدی در شهر آژن در فرانسه، با شعارنویسی دیواری صلیب شکسته مخدوش شد.

وزیر امور داخلی فرانسه روز یکشنبه گفت مسجد شهر آژن در شهرستان لو-ا-گرون جنوب غربی فرانسه مورد حمله قرار گرفته و شعارنویسی‌های دیواری و کشیدن صلیب شکسته بر دیوار این مسجد را اقدامی «نفرت انگیز» توصیف کرد.

 جرالد دارمنین در توئیتی که در آن این اقدام را خرابکاری «برخلاف ارزش‌های جمهوری» توصیف کرد، از مسلمانان آژن حمایت  کرد.

مسعود ستاتی، رئیس انجمن اسلامی این شهر گفت که او حدود ساعت ۲ بامداد از شعارنویسی‌های اسلام‌هراسی مطلع شده است.

وی افزود: این مسجد فیلم‌های دوربین‌های امنیتی را به پلیس تحویل داده است که در آن‌ها مردی را نشان می‌دهند که کمی بعد از نیمه شب وارد محوطه مسجد می‌شود.

عبدالله ذکری رئیس «رصدخانه ملی فرانسه علیه اسلام هراسی» ، این شعارنویسی‌ها را محکوم نموده و خاطرنشان کرد: این درحالی است که فقط ۵ روز به عید سعید قربان، مهمترین عید در تقویم مسلمانان زمان باقی مانده است.

براساس آخرین مطالعات ، فرانسه بین ۵ تا ۶ میلیون مسلمان دارد که این امر باعث می‌شود فرانسه به دومین کشور بزرگ مسلمان‌نشین در اروپا تبدیل شود.

گفتنی است در نوامبر ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ هزار نفر در راهپیمایی ضداسلام‌هراسی در شهر پاریس شرکت کردند. این اتفاق وقتی رخ داد که یک مرد ۸۴ ساله که یک فعال راست افراطی سابق بود، دو مرد را در مسجدی در جنوب شهر بایون فرانسه مورد شلیک گلوله قرار داده و مجروح ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha