یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید مهدی میرغیاثی

حوزه/ مستندساز حوزوی و فعال فرهنگی، لازمه مقابله با دشمن و توطئه های شومش را مجاهدت فرهنگی و رسانه ای در ابعاد و عرصه های مختلف دانست.

سید مهدی میرغیاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همان طور که در جنگ سخت نظامی، باید در سایه ایثار و از خودگذشتگی به مقابله با جبهه دشمن پرداخت، در عرصه جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای نیز نیازمند همین مجاهدت و از خودگذشتگی هستیم و این که افسران جنگ نرم در این زمینه ایثارگرایانه به ایفای نقش بپردازند.

 وی افزود: بی شک عافیت طلبی و انفعال در این خصوص، آفت و آسیب خطرناکی است که مانع از تحقق اهداف ما در این کارزار سنگین و تمام عیار می شود و لذا به شدت نیاز به کار جهادی و انقلابی در عرصه رسانه، هنر و فضای مجازی داریم.

این هنرمند حوزوی همچنین گفت: البته در زمینه کارهای فرهنگی و رسانه ای باید به دنبال ایجاد جذابیت مطلوب به منظور تأثیرگذاری بر مخاطب باشیم و مهم این است که تولیدکننده و منتشر کننده محصول فرهنگی بداند برای چه طیف مخاطبی کار می کند.

وی اضافه کرد: در واقع هدف از تولید اثر باید تأثیرگذاری باشد، نه این که صرفاً وسیله امرار معاشی فراهم شده یا این که بخواهیم محصول خود را به فلان جشنواره و یا شبکه تلویزیونی بفرستیم و چندان به فکر اثرگذاری آن نباشیم.

میرغیاثی همچنین بیان داشت: در این جا نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، بحث دغدغه مندی جریان مؤمن و انقلابی در امر تولید محتوای فرهنگی و رسانه ای است و این که ضمن توجه به اصل مخاطب شناسی، به رعایت اقتضائات زمانی نیز عنایت ویژه داشته باشیم.

وی گفت: در عین حال از این مسأله نیز نباید غافل شد که گاهی با وجود رعایت همه این اصول و توجه به اقتضائات، خروجی محصول فرهنگی آن چیزی نمی شود که ما انتظار داریم و لذا نباید از ادامه کار خسته و دلزده شویم بلکه می بایست با امید به آینده به دنبال رفع نقاط ضعف احتمالی و به خصوص ایجاد خلاقیت در طرح ها و برنامه ها باشیم.

وی افزود: باید توجه داشت که ایده آل نگری همیشه هم خوب نیست، کما این که خیلی از مواقع باید واقعیت ها را نگریست و نگاه صفر و صدی به قضایا نداشت، کما این که گاهی اوقات بزرگترین و حرفه ای ترین فیلمسازان در هالیوود نیز آثار متوسط و حتی ضعیفی تولید می کنند که باعث انتقاد کارشناسان و صاحب نظران می شود اما این مساله باعث نمی شود که از تولید اثر هنری کنار بکشند.

این مستندساز حوزوی همچنین در خصوص تازه ترین فعالیت های خود ابراز داشت: اخیراً فیلم نیمه بلندی با موضوع لباس روحانیت و مباحث پیرامون آن در خانواده های طلبه و روحانی به سفارش مرکز خدمات حوزه علمیه با عنوان "سخت شیرین" ساخته ام، ضمن آن که یک قسمت از مستندی درباره زندگی چهارده معصوم(ع) که مربوط به امام صادق(ع) می شود را برای شبکه مستند سیما تولید کرده ام که ان‌شاءالله قرار است به زودی پخش شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha