دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
روستا

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۴۸ درصد از مددجویان استان سمنان معادل ۹۰۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند و ۵۲ درصد سهمیه اشتغال سال جاری برای روستاها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان سمنان، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از مجموع ۹۰۲۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در روستاها ،۱۶۵ روستا با ضریب محرومیت ۶ تا هشت در قالب ۴۶۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مندمی شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۴۸ درصد از مددجویان استان سمنان معادل ۹۰۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند و ۵۲ درصد سهمیه اشتغال سال جاری برای روستاها اختصاص یافته است.

مسعودیان راد از پیش بینی ۳۴۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد طرح با اعتبار ۱۰۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی، سبد غذایی، حمایت از طرح‌های اشتغال، توزیع رایگان جو و بیده، باهدف حمایت از طرح‌های اشتغال، اعطای تسهیلات بانکی از مددجویان ساکن مناطق روستایی با ضریب محرومیت اجرایی می‌شود.

مسعودیان راد بابیان اینکه  خدمات در قالب توزیع سبد غذایی، درمان،ساخت و بهسازی مسکن،هدیه ازدواج، جهیزیه، اردوی های زیارتی و تربیتی، سبو کالا، حقوقی، مشاوره و سایر خدمات به مددجویان ارائه می‌شود، یادآور شد:در برخی روستاها  مانند کالپوش تا مرکز استان به ۳۹۰ کیلومتر می‌رسد، خاطرنشان کرد: بسیج جهادی جهت تشکیل پرونده وام کارگشایی باهدف  رفاه مددجویان از تردد، و بازدیدهای دوره‌ای‌ توسط کارشناسان مدیریت بحران استان سمنان انجام می‌شود.

مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار از شهر به روستا با حمایت کمیته امداد استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار روستایی حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی از تهران به زادگاهشان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به این خانوارها و راه‌اندازی تولید کفش، تحول جدیدی در این روستا به وجود آورد و این روند در بقیه روستاها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بعد از نیازسنجی و استعدادیابی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی این خانواده‌ها، به زادگاهشان برگشتند و با راه‌اندازی تولیدی، این روستا را به قطب تولید کفش در منطقه تبدیل کردند.

شایان‌ذکر است، ۲۰ درصد از جمعیت استان سمنان ساکن روستاها هستند، اما کمیته امداد در سال گذشته ۵۲ درصد اشتغال را به بخش روستایی و ۴۸ درصد را به بخش شهری اختصاص داده که بر اساس میزان شاخص جمعیت ۸۰ درصد اشتغال کمیته امداد در روستاها و مناطق محروم ایجادشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha