یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 925979
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
تاب فقه تربیتی جلد بیست و ششم (وظایف نهاد های تربیتی2/حکومت)

حوزه/ کتاب فقه تربیتی جلد بیست و ششم (وظایف نهاد های تربیتی۲/حکومت) آخرین اثر آیت الله اعرافی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب فقه تربیتی جلد بیست و ششم (وظایف نهاد های تربیتی۲/حکومت) آخرین اثرآیت الله اعرافی منتشر شد.

بر اساس این گزارش:‌حکومت به همراه خود قدرت، بسط ید و امکانات می آورد. در این بین بررسی و تعیین محدوده وظایف تربیتی هر یک از نهاد های حکومت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کتاب پیش رو با روش استنباط اجتهادی، شامل دروس خارج فقه تربیتی بین سال های ۸۷، ۸۸ و۹۰ استاد اعرافی، به تحقیق و نگارش محقق ارجمند حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم مبلغ و توسط نشر موسسه اشراق و عرفان به چاپ رسیده و تقدیم صاحب نظران، اندیشه وران دینی و علاقه مندان میگردد.

بخشی از مقدمه کتاب:

دقت در ادله وظایف حکومت در تعلیم و تربیت، نمایان می سازد این موضوع از دو دیدگاه قابل بررسی است: از دیدگاه«وظیفه مندی حکومت» و «انواع وظایف حاکم» و جزئیات اقدام هایی که بایسته است حاکم در این باره انجام دهد. نگاه نخست به این می پردازد که آیا حاکم در تعلیم و تربیت جامعه ، تکلیفی دارد؟ نگاه دوم این اصل را مفروض گرفته و می پردازد به بررسی حکم فقهی فعالیت هایی که حاکم در خصوص تعلیم و تربیت باید انجام دهد. گفتنی است، در این پژوهش نگاه نخست، برجسته تر از نگاه دوم است.

شناسنامه کتاب:

عنوان و نام پدیدآور: فقه تربیتی/علی رضا اعرافی/تحقیق و نگارش:محمدکاظم مبلغ

نظارت و ارزیابی: احمد شهامت

ناشر: موسسه اشراق و عرفان

نوبت و تاریخ چاپ: اول/تابستان۹۹

مشخصات

۳۶۲صفحه – قیمت:۴۵۰۰۰تومان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha