شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
محمد اسفندیاری

حوزه/ جدی گرفتن مسئله محوری، کرسی های آزاد اندیشی، تولید علم و سمت دهی پایان نامه ها توسط مراکز و مدارس تخصصی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد اسفندیاری در نشست مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دو صورت حضوری و مجازی در محل ساختمان شماره ۲ مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار گردید، بر گسترش مراکز تخصصی با توجه به نیاز نظام و بین‌المللی تاکید و توجه به ظرفیت و توانمندی های حوزه در این عرصه ها را لازم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد دوره های بعد از سطح چهار تخصصی و تکمیلی از برنامه هایی است که برای موفقیت بیشتر طلاب در این مقطع تحصیلی لازم است، رده بندی مراکز و مدارس، ایجاد کتابخانه های تخصصی و توجه ویژه به دو استان خراسان شمالی و جنوبی در مرکز و رشته تخصصی و استاد مورد نیاز آن مناطق را از دیگر امور مرتبط با این مقطع برشمرد.

وی با بیان این پیشنهاد که آزمون جامعی در پایان سطح یک برای ورود به سطح دو برگزار شود، جدی گرفتن مسئله محوری و کرسی های آزاد اندیشی و تولید علم را از دیگر مواردی برشمرد که در کنار سمت دهی پایان نامه ها با توجه به نیازها نظام و جامعه و بین الملل می تواند توسط مراکز و مدارس تخصصی دنبال شود.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به اینکه برای تقویت مراکز و مدارس تخصصی می توان مدیریت یا دفتر ویژه ای را در محل مرکز مدیریت ایجاد کرد، پیشنهاد داد: مدیران این مجموعه ها، نشست هایی درباره تخصصی شدن با نگاه به دغدغه، ایده و اجرا و ارائه راه کارها برگزار کنند و در نهایت برای تخصصی شدن علوم برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha