یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
فرمانده انتظامی فارس

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: ما تمام قد وارد عمل شدیم و به هر شکلی که شورای فرهنگ عمومی تصمیم بگیرد، نیروی انتظامی برای توسعه فرهنگ قرآنی در خدمت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، در خصوص راه اندازی شورای عالی قرآن در استان، اظهار کرد: در این ایام که در حال استخدام ناجا هستیم، مواردی را مشاهده می‌کنیم که فرد تمام شرایط لازم را دارد اما وقتی به سیستم عقیدتی ـ سیاسی می‌آید و در آزمون ورودی شرکت می‌کند، مشاهده می‌شود که اصلاً روخوانی قرآن بلد نیست.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در مدارس و سیستم آموزش عالی به هر چیزی اهمیت می‌دهند، اما بحث آموزش قرآن اهمیت ندارد، اضافه کرد: در هر جای جامعه ورود می‌کنیم همه چیز خوب است، اما وضع قرآن‌خوانی خوب نیست، در صورتی که اگر قرآن پایه و اساس و کتاب اصلی ماست و باید به این موضوع اهمیت ویژه دهیم.

فرمانده انتظامی استان فارس عنوان کرد: در وضعیت استخدامی ها زمانی که مشاهده می‌کنیم یک فرد تمام شرایط لازم را برای استخدام دارد، اما در بحث روخوانی قرآن ضعیف است، آموزش دو هفته‌ای به‌صورت مجازی به‌همت عقیدتی ـ سیاسی برای او برگزار می‌کنیم و بعد از آن آزمونی گرفته می‌شود و در پرونده او هم قید می‌شود که ایشان نیاز به نگاه ویژه قرآنی دارد.

وی از برگزاری ویژه برنامه هایی برای فعالیت های قرآنی در سطح ناجا در دو سطح برای کارکنان و خانواده های آنان خبر داد و گفت: تمام فرماندهان را موظف کرده‌ایم که به مباحث حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن ورود کنند و برای این کار هم امتیازات مختلفی قرار داده‌ایم حتی امسال و در ایام کرونایی هم این فعالیت‌ها را انجام داده‌ایم.

سردار حبیبی در پایان تأکید کرد: ما تمام قد وارد عمل شدیم و به هر شکلی که شورای فرهنگ عمومی تصمیم بگیرد، نیروی انتظامی برای توسعه فرهنگ قرآنی در خدمت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha