دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
بعثت

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: نورانی کردن جامعه با گوهر دین و اخلاق، هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

طیبه توکلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث ابراز داشت: وقتی به آیات نورانی قرآن در باب تبیین سیره و سیمای پیامبر اکرم(ص) نگاهی می اندازیم، با عبارات بسیار پرمعنایی چون "خُلق عظیم" و "اخلاق حسنه" روبرو می شویم که نشان دهنده اهمیت و ضرورت این موضوع است.

وی با بیان این که بعثت رسول الله(ص) تجلی نور و رحمت برای همه بشریت است، گفت: پیامبر (ص) رحمت برای همه عالمیان است و خود ایشان تأکید می فرمایند که من مبعوث شدم برای اتمام مکارم اخلاقی، بنابر این مشخص است که لازمه نزول رحمت الهی، اخلاقی شدن جامعه و توجه ویژه به مکارم اخلاقی و آموزه های نبوی است.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین افزود: در واقع حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) برانگیخته شدند تا گمشده جامعه انسانی که همانا مباحث اخلاقی بود احیا شده و به این وسیله، سبک زندگی مردم، رنگ و بوی الهی به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف بعثت حضرت این بوده که با گوهر دین و اخلاق، جامعه انسانی را نورانیت ببخشند و اهمیت این موضوع تا آن جاست که بدانیم اساساً ترویج ارزش های اخلاقی، ارتباط تنگاتنگی با تقویت بنیه اعتقادی مردم و اصلاح جامعه دارد.

توکلی افزود: ناگفته پیداست فردی که از حیث اعتقادی سقوط کند، لاجرم از منظر اخلاقی نیزسقوط می کند، چنان که در مقاطع مختلف تاریخی این مساله بارها به اثبات رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha