یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
با کاهش محدودیت‌ها، مسلمانان اسکاتلند برای ماه رمضان باشکوه امیدوار هستند

حوزه/ مسلمانان در سراسر شهر داندی در اسکاتلند، به دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی برای آغاز ماه مبارک رمضان هستند. دادگاه اخیرا حکم داده که تعطیل سازی اماکن عبادی غیرقانونی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thecourier، جامعه مسلمانان در شهر داندی؛ چهارمین شهر بزرگ در اسکاتلند برای کاهش محدودیت‌های کرونا در ایام ماه مبارک رمضان پیش رو امیدوار هستند.

ویروس کرونا سال قبل از شروع ماه رمضان به اسکاتلند رسید و اکنون جامعه مسلمانان در داندی با دومین ماه رمضان با معضل قرنطینه روبرو هستند.

با وجود این ، بسیاری می‌گویند که آنها برای ماه رمضان ۲۰۲۱ ، که از ۱۲ آوریل آغاز می‌شود ، احساس مثبت و امیدواری دارند ، زیرا محدودیت‌های دولتی کمتر شده است و هم‌اکنون تا سقف ۵۰ نفر می‌توانند در نمازخانه‌ها و عبادتگاه‌ها جمع شوند.

این در حالی است که دادگاه روز چهارشنبه هفته گذشته حکم داد که محدودیت و تعطیل کردن مکان‌های عبادی غیرقانونی است و آنها می‌توانند بلافاصله دوباره باز شوند. پیش از این قرار بود عبادت‌های جمعی از جمعه از سر گرفته شود.

ابی ابوبکر، مدیر مسجد المکتوم در داندی گفت که به دلیل کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا ، برای ماه رمضان امسال «خوشبین» است.

وی گفت: ماه رمضان خیلی زود فرا می‌رسد و من امسال نسبت به آن کاملاً خوش‌بین هستم. داشتن کمی فعالیت نسبت به هیچ بهتر است و کمی طبیعی‌تر خواهد شد.

مدیر مسجد خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۶ مارس عبادتگاه‌ها می‌توانند با تعداد محدودی بازگشایی شوند ، اما حداقل نوعی فعالیت در اطراف مسجد وجود دارد. و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، ایجاد ورودی و خروجی و نظارت بر اوضاع، نمازهای عادی برگزار کنیم.

وی افزود: شرایط تا حدی ساکت و آرام خواهد بود ، اما عبادت عادی با کاهش تعداد در پیش خواهد بود ، و این بسیار جای شکر دارد. ما همچنین در حال بررسی چگونگی تهیه وعده‌های افطاری هستیم.

ابی گفت: به طور معمول ما در طول ماه رمضان برنامه‌ای از وعده های غذایی افطار را ارائه می‌دهیم ، اما امسال این امکان پذیر نخواهد بود. در مقابل ما ممکن است فعالیت دیگری مانند توزیع بسته‌های غذایی را برای کسانی که به طور معمول در برنامه افطار ما شرکت می‌کنند ، در نظر بگیریم. این برنامه سال گذشته بسیار خوب بود و همه از آن بسیار راضی بودند.

داوطلبان مسجد جامع دندی در نظر دارند هر روز ۱۰۰ وعده غذای گرم در ماه رمضان تقسیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha