جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سرهنگ مرتضی عسگری
سرهنگ مرتضی عسگری

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه‌های تشخیص و شناسایی اخبار جعلی و درست مربوط به انتخابات را بدانیم، گفت: در شرایطی هستیم که اخبار انتخاباتی جعلی و شایعه در فضای مجازی انتشار می‌یابد، لذا باید راه تشخیص اخبار جعلی و درست را بدانیم.

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد، با اشاره به شناسایی و تشخیص اخبار جعلی انتخابات، اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که اخبار انتخاباتی جعلی و شایعه در فضای مجازی انتشار می‌یابد، لذا باید راه تشخیص اخبار جعلی و درست را بدانیم و فریب نخوریم.

وی با اشاره به راه‌های تشخیص اخبار جعلی مربوط به انتخابات، افزود: به منبع خبر توجه کنید که خبر از شبکه‌های اجتماعی کپی شده یا منبع معتبری دارد. همچنین در مورد گوینده خبر تحقیق کنید.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یک بررسی سریع مربوط به گوینده خبر انجام دهید و متوجه شوید آیا وی فرد شناخته شده و معتبری هست یا خیر؟ جستجوی معکوس نیز یکی دیگر از راه‌ها است.

عسگری خاطرنشان کرد: تصویر یا متن خبر را در موتورهای جستجوگر، جستجو کنید و از صحت و اصالت آن مطمئن شوید. تاریخ خبر نیز مهم است. ممکن است یک خبر یا کلیپ بعد از چند ماه با عنوان جدید بازنشر شود.

وی در پایان با بیان اینکه در خصوص خبر فکر کنید، تصریح کرد: بیندیشید آیا به نظر شما متن یا کلیپ منطقی هست یا خیر؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha