دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سلی

حوزه/ امام جمعه آران وبیدگل با اشاره به نامناسب بودن جایگاه اموررسیدگی به مساجد کشور تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای تنظیم بودجه سنواتی باید قانون سازمان رسیدگی به امور مساجد کشور را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل، در جلسه قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه شهرستان آران وبیدگل در دفتر امام جمعه ابوزیدآباد، با گله مندی از عدم توجه به مرکز رسیدگی امور مساجد گفت: متاسفانه مرکز رسیدگی به امور مساجد به خاطر مشکلات اجرایی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست‌.

امام جمعه آران و بیدگل، با اشاره به نامناسب بودن جایگاه امور رسیدگی به مساجد، بر تهیه نقشه جامع مساجد گفت: برای ساخت هر مسجد باید نقشه جامع تهیه و شهرداری، بنیاد مسکن، دهیاری و... برای سهولت کارها، مجوز ساخت مساجد و حسینیه‌ها را در اختیار مرکز رسیدگی امور مساجد قرار دهند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه تصریح کرد گفت: در تامین مالی هر مسجد و ایجاد محل و منبع در آمدزایی اعم از موقوفه، مغازه و.‌.. باید تلاش بیشتری به عمل بیاید.

وی در پایان با بیان اینکه طرح آمایش و جانمایی مکان مساجد در مناطقی که مسجد ندارند مانند بعضی از شهرک‌ها باید اقدام شود، گفت: حضور مسئولین و نخبگان در مساجد درپویایی هر محل و رفع مشکلات مردم و مساجد اثرگذار می باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha