دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
عبادی - المصطفی

حوزه/ معاون پژوهش جامعةالمصطفی گفت: تدوین نظام جامع پژوهش با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه بین المللی المصطفی و تدوین برنامه پژوهشی مقاطع تحصیلی با توجه به شعار آموزش پژوهش محور، در دست بررسی اقدام و اجرایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پانزدهمین نشست هیئت رئیسه المصطفی با نمایندگان خارج کشور، ضمن اشاره به رویکردهای کلان معاونت پژوهش المصطفی، اظهار داشت: تا زمانی که دانایی منجر به افزایش توانایی نشود، راه گشای مشکلات نخواهد بود؛ از این رو، برای ثمربخشی هر چه بیشتر، باید دانش یا توانایی، که حل مسئله و یافتن راهکارهاست، در هم آمیزد.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی، ضمن اشاره به فرازهایی از منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، دستیابی به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری و نیز حل مسائل کنونی و آینده‌ کشور را مهم ترین هدف پژوهش توصیف نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی این نشست را در بررسی الزامات پژوهش مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی برای تحقق شعار اصیل مرجعیت علمی، نیازمند سطح‌بندی‌های مختلف نهادی، نخبگانی و عمومی است که با توجه به آن، شاخص‌های مرجعیت ناظر به هر یک از سطوح معین می‌گردد.

وی بر پیگیری دغدغه های پژوهشی و کیفی‌سازی فعالیت‌ها در این مسیر تأکید نمود و یادآور شد: تدوین نظام جامع پژوهش با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه بین المللی المصطفی و تدوین برنامه پژوهشی مقاطع تحصیلی با توجه به شعار آموزش پژوهش محور، در دست بررسی اقدام و اجرایی شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به مهم ترین راهکارهای تحقق مرجعیت علمی جامعةالمصطفی، بر تدوین نظام فکری موضوعات، فعال سازی نهضت ترجمه و گسترش قطب های زبانی جامعةالمصطفی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha