یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بهنام دلریش

حوهز/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه همه این است که در میدان امر به معروف و نهی از منکر باشند و فقط به فکر نجات خود نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام بهنام دلریش، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است و حضرت امام حسین علیه السلام یکی از اهداف بزرگ قیام خود را امر به معروف و  نهی از منکر بیان میکند و باید علما این امر را در منابر تبیین کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت بیان می کند که باید از بین شما امتی برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کند و استفاده از کلمه امة نشان گر این است که عملی کردن این مسئله نیاز به قدرت و حکومت دارد .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با بیان این که ارگان ها، سازمان و مردم نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند، گفت: وظیفه همه این است که در میدان باشند و آیه قرآن لازمه تاثیرگذاری امر به معروف و نهی منکر را استمرار عنوان می کند و نباید به این مسئله مقطعی نگاه کرد و فقط به فکر نجات خود باشیم بلکه باید به جامعه به عنوان یک پیکر واحد نگاه کنیم.

وی با بیان این که در زمان بنی اسرائیل سه گروه بودند، گروهی اهل معصیت، گروهی امر به معروف کننده و عده ای هم اهل امر به معروف را نهی می کردند، تصریح کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر در بنی اسرائیل در مواجه با سخن عده ای که می گفتند این امت هلاک خواهند شد چرا آن ها را امر به معروف میکنید جواب میدادند که برای این که نزد خداوند عذری داشته باشیم و این امر باید سرلوحه کار ما باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha