یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: فقدان حضرت آیت الله حکیم ثلمه ای برای جامعه اسلامی و حوزه های علمیه جهان تشیع، به خصوص حوزه علمیه نجف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی در پیامی با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله محمد سعید حکیم آورده است: ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فقیه پارسا و مرجع تقلید شیعیان عراق که عمر با برکت خویش را در جهت خدمت به دین و حوزه های علمیه و پرورش نفوس مستعده صرف نموده و تا آخرین لحظه عمر، در این مسیر ثابت قدم ماندند، مایه تاسف و تالم فراوان گردید.

فقدان این عالم برجسته و نستوه که عمری در راه پاسداشت فرهنگ شیعه و مبارزه با استبداد  داخلی بعث عراق، مصرف داشته اند، ثلمه ای برای جامعه اسلامی و حوزه های علمیه جهان تشیع و بخصوص حوزه علمیه نجف است که ان شاالله مجموعه خدمات ایشان، خلاء وجودیشان را برای دوستداران، علماء، فضلاء، روحانیون و طلاب جبران می نماید.

آیت الله سید محمد سعید حکیم، در مسیر رسیدن به کمال انسانیت، ساده و عارفانه زندگی کرد و تبلیغ صفات الهی را به صورت عملی انجام داد و در کنار تقوا و اخلاص، شاگردان برجسته ای را در حوزه علمیه نجف تربیت کردند و نقش موثری در هدایت مردم عراق در مقابله با حزب بعث و پس از آن متجاوزین به این کشور  داشته و توانست یاد آور جمله «العلماء امناء الرسل» باشد.

ایشان از کودکی در فضای علم و فقاهت بزرگ شدند و از همان سن، درس حوزوی در نزد پدر آموختند و از ۳۲ سالگی، تدریس دروس خارج فقه و اصول را آغاز کرد و همواره اهتمام به مطالعه و مباحثه داشتند که از این مرجع عالیقدر، آثار متعددی در موضوعاتی چون اصول،‌ فقه، مسائل مُستَحدَثه و برخی موضوعات اجتماعی، به چاپ رسیده است، که بخشی از این تالیفات، هم زمان با حضور ایشان در زندان های عراق به خاطر مبارزه با حاکم وقت،حزب بعث(صدام) به نگارش درآمده است.

فقدان این مرجع تقلید را به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا له‌الفدا)، مقام معظم ولایت، مراجع و طلاب و اساتید حوزه های علمیه بخصوص حوزه علمیه نجف و به خصوص شیعیان عراق و مقلیدین ایشان، تسلیت عرض می کنیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha