چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 977048
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
محمد اسفندیاری

حوزه/ مراسم آیین رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با توجه به شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا، با حضور اساتید و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که هر استاد به‌شخصه یک حوزه علمیه محسوب می‌شود و از یک جایگاه ویژه در بین طلاب برخوردار است؛ لذا می‌تواند تمام برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و بصیرتی را به‌تنهایی مانند هر مجموعه اجرا نماید، چون تأثیرگذاری استاد بر طلبه و تأثیرپذیری طلبه از اساتید بیشتر از هر فرد دیگری است.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به اینکه شرایط ویژه در ارتباط با شیوع بیماری منحوس کرونا سبب شد تا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه فقط با حضور اساتید برگزار شود، افزود: شرایط این بیماری و روش‌های برگزاری دروس، آسیب‌هایی داشته ولی ما باید از این فضا بهره‌برداری لازم را ببریم و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم آسیب‌ها و کمبودها را جبران کنیم و در این زمینه، پیشنهادها و رهنمودهای دلسوزانه تمامی اساتید راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه مدرسه علمیه عالی نواب همواره تلاش داشته و دارد که بهترین فضا و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای بهره‌وری بیشتر طلاب فراهم کند، تصریح کرد: در همین راستا در سال‌های اخیر سعی براین بوده که ظرفیت سطح ۴ مدرسه علمیه عالی نواب در قسمت آموزش و پژوهش رشد داشته باشد؛ که باهمت معاونت آموزش سطح چهار این مدرسه در مسیر پیشرفت در حال حرکت هستیم.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه تعداد ۴۱ طلبه در رشته‌های کلام مقارن، فقه مقارن، کلام جدید و ادبیات عرب سطح چهار، در حال تحصیل و پژوهش می‌باشند، افزود: رشته تخصصی فلسفه اسلامی سطح چهار نیز در قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان طراحی و به مرکز مدیریت جهت تصویب شورای عالی، ارسال‌شده است.

وی در پایان ابراز کرد: ۲۳۰ طلبه نیز در سطح دو و سه مدرسه علمیه عالی نواب در حال تحصیل و تدوین پایان‌نامه هستند و در بخش مباحثات نیز، ۱۲۰ گروه مباحثاتی زیر نظر اساتید ناظر مباحثات، مشغول فعالیت می‌باشند که ثمرات زیادی در بحث پیشرفت تحصیلی طلاب داشته است.

 در بخش پایانی این مراسم، مسئولان آموزش و پژوهش سطح دو، سه و چهار مدرسه، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته پرداختند و برنامه تحصیلی و پژوهشی سال پیش رو را بیان کردند.

چند تَن از اساتید نیز، پیشنهادات و تجربیات خود را در بحث برگزاری دروس در زمان بیماری منحوس کرونا و مسائل دیگر مطرح کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha