دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
غفاری

حوزه/ کارگردان «تک‌تیرانداز» گفت: اینکه چرا سینمای دفاع مقدس با آن ظرفیت بالا چرا تا به این اندازه به حاشیه رانده شده، باید مدیران پاسخگو باشند.

علی‌رضا غفاری، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه کم کاری مدیران افول سینمای دفاع مقدس را رقم زده است، بیان کرد: اگر امروز سینمای دفاع مقدس رونق گذشته را ندارد دلیلش را باید در کم کاری مدیران جستجو کرد. متاسفانه شرایط فیلمسازی در کشورمان به سمتی رفته که اکثر تولیدات شکلی ناامید کننده دارد و به مخاطب احساس خوشی را منتقل نمی کند.

وی افزود: نکته دیگر به نبود قهرمان در فیلم‌های سینمایی مربوط می‌شود یکی از دلایل رونق سینما وجود قهرمان است اما وقتی در سینما قهرمانی نداریم چگونه مخاطب از فیلم‌های این حوزه استقبال کند این در حالیست که در گذشته مردم قهرمانان خود را بر پرده سینما می‌دیدند به ویژه در ژانر دفاع مقدس قهرمان نمود بارزی داشت.

کارگردان «تک‌تیرانداز» ادامه داد: مشکل دیگر در این رابطه، گران بودن سینمای دفاع مقدس است، برای همین کارگردان‌ها بیشتر ترجیح‌شان این است که به سمت تولیدات کم هزینه بروند. بنابراین برای از بین بردن مشکلات اقتصادی باید یک همت جمعی صورت گیرد ولا با تلاش یک نهاد یا یک سازمان سینمای دفاع مقدس به روزهای موفق خود باز نخواهد گشت.

وی درباره شرایط اکران نیز چنین توضیح داد: فیلم «تک‌تیرانداز» یک فیلم قهرمان محور در حوزه دفاع مقدس است که برای آن هزینه فراوانی صورت گرفته است اما یک نگاهی به تعداد سینماهای نمایش دهنده این کار بیندازید متوجه خواهید شد در قیاس با خیلی کارها ما سالن‌های کمتری داریم پس چگونه وقتی ما در اکران از تولیدات موردنظر حمایت نمی‌کنیم توقع رونق آنها را داریم.

غفاری متذکر شد: وقتی از حمایت حرف می‌زنم منظورم دولتی کردن سینمای دفاع مقدس نیست چون در گذشته بخش خصوصی در این حوزه حضوری فعال داشت اما باید سخت افزار در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا آنها بتوانند دست به تولید کارهای مورد نظر زدند وگرنه اگر پشتیبانی لازم صورت نگیرد کاری موفق در این حوزه ساخته نخواهد شد.

این فیلمساز یادآور شد: اگر قرار است فیلم دفاع مقدسی با امکانات حداقلی ساخته شود بهتر از تولید نشود چون یک کار کم هزینه و کم خرج در این رابطه به اصل موضوع ضربه خواهد زد.

غفاری  گفت: برای ساخت فیلم دفاع مقدسی جدا از تخصص اعتقاد به موضوع نیز لازم است، چون هر اندازه فیلمساز حرفه‌ای باشد، اگر به موضوع باور نداشته باشد آن کار تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت، این امر را حتی در سینمای آمریکا هم شاهد هستیم که فیلم بدون باور، مورد پسند مردم واقعا نمی‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha