یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
جامعۃ الکوثر اسلام آباد میں علامہ محمد علی فاضل کی رسم چہلم

حوزه/ توسط موسسه خیریه آیت الله خویی مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی فاضل در جامعه الکوثر برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت موسسه خیریه آیت الله خویی پاکستان مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی فاضل عالم برجسته، نویسنده و مترجم پاکستانی، در حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین انتصار حیدر جعفری استاد جامعه الکوثر با استناد به حدیث «العلماء باقون ما بقی الدهر» اظهار داشت: در حوزه انسان با مرگ نمی میرد، بلکه به واسطه شاگردان و آثار علمی همیشه زنده می ماند.

 وی در ادامه گفت: مرحوم محمد علی فاضل علیرغم فضیلت و عظمت در زمینه کتابت، تدریس، وعظ و تألیف، نمونه والای تواضع بود. بنابراین، باید ضمن پیشبرد آثار علمی به خضوع وی نیز ادای احترام شود.

حجت الاسلام والمسلمین زاهد حسین زاهدی استاد دیگر جامعه الکوثر نیز با قدردانی از خدمات وی گفت: امام جعفر صادق و امام رضا علیهماالسلام در بزرگداشت هشام و دعبل می فرمایند: «هذا ناصرنا بقلبه و لسانه و بیده» این با دل، زبان و کردار یاری مان می کند. و مرحوم حجت‌الاسلام فاضل از مصادیق این جمله زیبا بود و زندگی آن مرحوم برای ما الگو است.

این مراسم با قرائت فاتحه و صلوات برای درجات رفیع اساتید فقید سید عباس موسوی، افتخار حسین جعفری و محمدعلی فاضل به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha