سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 988621
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
رهبر تیجانیه های کشور بورکینافاسو

حوزه/ شیخ ابوبکر میگا، مرشد تیجانیه های کشور بورکینافاسو واقع در منطقه غربی صحرای آفریقا بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رهبر مسلمانان تیجانی مذهب، شیخ ابوبکر میگا در سن هفتاد و چهار سالگی و بر اثر ابتلا به بیماری درگذشت. به دنبال این ضایعه دولت سه روز عزای عمومی و یک روز تعطیل عمومی اعلام کرد.

شیخ ابوبکر میگا از کبار علمای آفریقا و از جمله پنج شخصیت پر نفوذ در فرقه تیجانیه و در میان سیاستمداران و دولت های غرب آفریقا بود که سال های عمر خود را صرف ترویج حقایق اسلام و دفاع از شریعت کرد و نهایتا در سن هفتاد و چهار سالگی پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

مرحوم شیخ ابوبکر میگا، به شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام علاقه خاصی داشت و علیرغم وجود اختلافات و تفاوتهای جزئی که میان مذهب تشیع و تیجانیه وجود دارد همواره سعی بر آن داشت تا حتی المقدور در مراسمات و جشن های شیعیان در بورکینافاسو حضور داشته باشد.

لازم به ذکر است علما و رهبران تیجانیه در قاره آفریقا از نظر نفوذ سیاسی واجتماعی بسیار موثر هستند تا آنجا که بسیاری از عزل و نصب ها و تغییرات در بدنه دولت ها به دستور مستقیم آنها بستگی دارند و میتوانند به صورت مستقیم در سرنوشت ملت های آفریقایی تاثیر گذار باشند.

رهبر تیجانیه بورکینافاسو درگذشت

رهبر تیجانیه بورکینافاسو درگذشت

رهبر تیجانیه بورکینافاسو درگذشت

رهبر تیجانیه بورکینافاسو درگذشت

رهبر تیجانیه بورکینافاسو درگذشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Soro BF ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    إنا لله وإنا إليه راجعون ،اللهم اغفر له وارحمه وابدله دارا خيرا من داره وأهلا خيرا من أهله