دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
درس اخلاق

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر گفت: بررسی و مطالعه سیره علمایی چون شیخ طوسی، علامه حلی، شیخ انصاری و...برای طلبه امروز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی پوراکبر، صبح امروز از طریق فضای مجازی در جمع طلاب مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا، اظهار داشت: در قرآن مجید آیاتی در خصوص سیره انبیاء داریم به نحوی که اهمیت این قضیه تا جایی است که خداوند به پیامبر اسلام می‌فرمایند« ما این قصه‌ها را نازل کردیم تا دل تو را هم تثبیت کنیم.

وی اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم، وقتی خداوند به پیامبر اسلام توصیه می کند به سیره گذشتگان بنگرد، تکلیف ما طلبه‌ها در منش و روش زندگی روشن است که چقدر باید به اولیا الهی توجه داشته باشیم؛ از افتخارات بی نظیر مکتب تشیع وجود علمای بزرگی است که علم و تقوای آنها آوازه جهانی دارد، از بوعلی‌ سینا، زکریای رازی، ملاصدراها، میرفندرسکی ها  و علامه مجلسی ها گرفته تا برخی علمای معاصر چون مرحوم حسن زاده آملی که تبحر علمی و رفتای آنها شهره جهانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوراکبر عنوان کرد: تاریخ گذشتگان بهترین درس برای آیندگان است. ویژگی ملت ما نسبت به دیگر ملت‌های دنیا، این است که تاریخ‌  قطعی از گذشتگان برجسته داریم  و احتیاجی به افسانه سازی نداریم، به همین دلیل باید اسطوره‌های تاریخ حقیقی خود را سرمشق زندگی قرار دهیم.

استاد حوزه تصریح کرد: بررسی و مطالعه سیره علمایی چون شیخ طوسی، علامه حلی، شیخ انصاری و...برای طلبه امروز ضروری است.

وی اظهار کرد: ملاحسین قلی همدانی در نامه‌ای می‌نویسد آنچه این ضعیف از عقل و نقل از اهم امورات برای طالب قرب جد و سعی تمام استفاده نمودم، ترک معصیت است تا این فعل را انجام ندهی، نه ذکرت و نه فکرت به حال قلبت فایده نخواهد داشت.

  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پوراکبر ادامه داد: ملا عبدالله شوشتری به فرزندش می‌گوید، «بعد از اینکه به درجه اجتهاد رسیدم دیگر هیج مباح و هیج مکروهی مرتکب نشدم، حتی خوردن و آشامیدن و خوابیدن تا درجه وجوب پیدا نمی‌کرد، مرتکب نمی‌شدم.»

استاد حوزه خاطرنشان کرد: توجه به اعمال، تکالیف و عبادت بسیار مهم است؛ انجام امور عبادی باید در بین ما طلبه‌ها زیاد شود. حقیقت امر آن است رمز موفقیت بزرگان اسلام و عمر پر برکتشان به دلیل معنویت بوده و این سیره باید در راس منش و روش ما قرار گیرد.

انتها پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha