دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام حسن عسکری(ع)

حوزه/امام جمعه جزیره هرمز، ماندگاری مذهب را ثمره مجاهدت امام عسکری(ع)دانست و گفت: مدارا با مخالفین به تعبیر حدیث امام عسکری علیه السلام را نمی توان عطف به دشمنان که برای نابودی و به سختی کشاندن ملت بزرگ ایران همه گزینه های خود را روی میز گذاشته اند، کرد.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی در گفت گو با خبرنگار حوزه هرمزگان به مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: امام عسکری(ع)‌ بسیار به عالم اسلام و تشیع و حتی بشریت حق دارد، چرا که ذکاوت و درایت این امام بزرگوار موجب شد سلسله امامت باقی بماند.

وی افزود: بقای سلسه امامت آینده ی زمین را تضمین کرده است و وعده ی الهی در قرآن کریم که در آیه ۱۰۵ سوره انبیا مبنی بر أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ را تحقق می بخشد و این یعنی امید به آینده ای بهتر باید در دل آحاد بشر باقی بماند.

امام جمعه جزیره هرمز بیان کرد: در حدیثی امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً، مُؤْمِنُهُمْ وَ مُخالِفُهُمْ، أمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَیَبْسِطُ لَهُمْ وَجْهَهُ، وَ أمَّا الْمُخالِفُونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراهِ لاِجْتِذابِهِمْ إلَی الاْیِمانِ. یعنی با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید، امّا با دوستان مؤمن به عنوان یک وظیفه که باید همیشه نسبت به یکدیگر با چهره‌ای شاداب برخورد نمایند، امّا نسبت به مخالفین به جهت مدارا و جذب به اسلام و احکام آن و این حدیثی راهگشا برای ما مسلمانان است.

حجت الاسلام بهزادی بیان کرد: بنای مبعوث شدن نبی مکرم اسلام و اسوه قرارداده شدن ایشان توسط خداوند متعال مکارم اخلاق و تکمیل ارزش های اخلاقی در جامعه جهت ظهور و بروز در تمام جوامع بود و در این حدیث امام عسکری علیه السلام نکته ای ظریف و راهگشا را برای ما به یادگار گذاشته است؛ اینکه هم باید با دوستان و موافقین خود و هم مخالفین خود خوش گفتار و خوش برخورد باشیم و این یک نسخه ی تمدنی است.

وی عنوان کرد: اینکه در یک جامعه ای که نام اسلام را یدک می کشد موافق و مخالف کاملاً با هم در تنش باشند و همدیگر را مورد اتهام قرار دهند با سیره اهل بیت(ع) همخوانی ندارد، بلکه گروه های موافق و مخالف اگر در وعده های خود صادق باشند و به دنبال مصلحت مردم باشند باید کدورت ها و دشمنی ها را کنار بگذارند و بذر محبت بکارند.

امام‌ جمعه جزیره هرمز بیان کرد: فضای کشور ما امروزه فضای موافقت و مخالفت های سیاسی نیست و بیش از هر زمانی به دوستی و مدارا و وفاق نیاز داری. همچنین کشور به یک کار تخصصی دسته جمعی جهت نجات از وضعیت موجود نیاز دارد و امروز مصلحت کشور ایجاد فضای دوستانه و مسالمت آمیز جهت رفع کمبودهای موجود است.

وی خاطرنشان کرد: البته بنای مدارا با مخالفین به تعبیر حدیث امام عسکری علیه السلام را نمی توان عطف به دشمنان که برای نابودی و به سختی کشاندن ملت بزرگ ایران همه گزینه های خود را روی میز گذاشته اند، کرد و اصل در مواجهه با آن ها استفاده از همه توان و ظرفیت ها است و سستی در برابر آن ها موجب تشدید مشکلات می شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha