یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 991540
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازید از شهرک چاپ و نشر قم

حوزه/ بزرگداشت ناشران و مولفان درگذشته ناشی از بیماری کرونا طی برنامه ای با عنوان "سوگ اهل قلم" عصر امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی عصر امروز در برنامه در سوگ اهل قم که با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دکتر احمدوند به بنده پیشنهاد کردند که از فعالیت های نویسندگان قمی که در دوران کرونا جان خود را از دست دادند، طی مراسمی تقدیر به عمل آید.

وی افزود: جایگاه ویژه نشر قم در کشور بر کسی پوشیده نیست و داشتن مقام اول تولید کتاب دینی، داشتن بیش از ۱۴۰۰ ناشر، میانگین عناوین بیش از ۱۰ هزار کتاب در سال و غیره از افتخارات مهم استان قم به حساب می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در دو سال گذشته عزیزان فرهیخته ارزشمندی را از دست دادیم و کرونا این عزیزان را از ما گرفت؛ وظیفه ما این است که ادای دین به این عزیزان داشته باشیم.

حسینی کاشانی عنوان کرد: اصلی ترین دلیل دکتر احمدوند برای حضور در قم ادای دین به این عزیزان از دست رفته است.
در بخشی از این برنامه دبیر مجمع کتاب های تخصصی استان قم (مکتا) به بیان نکاتی درباره اندوه از دست دادن نویسندگان فقید دوران کرونا پرداخت.
در انتهای این برنامه یاسر احمدوند عنوان کرد: جامعه کتاب، جامعه ای محترم بوده وممکن است در بخش های مختلف کشور ناشران لزوما نویسنده نباشند و این یک پیشه و شغل برای آن ها باشد؛ اما در قم عمده ناشران خودشان اهل قلم هستند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: من متولد قم هستم و نسبت به اهمیت این استان در بخش فرهنگی مطلع هستم؛ در این استان اهالی قلم ارزشمندی رشد کرده اند و امیدواریم راه نویسندگان ارزشمند قمی که در دوران کرونا از دنیا رفتند، پررهرو باشد.

گفتنی است: در انتهای این برنامه از آیات، حجج اسلام و آقایان، علامه، زاهدی، سید تاج الدینی، محسن بیدارفر، کتبی، صحفی و هاشمی شاهرودی و تعدادی دیگر از فرهیختگان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha