پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از الزامات در راستای تقویت فعالیت های پژوهشی، حمایت و پشتیبانی مناسب از پژوهش و رفع موانع بر سر راه آن است که باید این مهم در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید عبادی طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش که در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به این که بیستم لغایت بیست و پنجم آبان ماه امسال به عنوان هفته پژوهش، فعالیت ها و برنامه های متنوعی در جامعة المصطفی و مراکز پیوسته و وابسته آن اجرا می شود، اظهار داشت: شکل گیری دبیرخانه دائمی هفته پژوهش با این هدف صورت گرفته که به یاری خدای متعالی برنامه های مربوطه با قوت هر چه بیشتر در جامعه المصطفی برگزار شود.

وی با اشاره به این که چشم انداز پژوهش در جامعة المصطفی، دست یابی به مرجعیت علمی است، افزود: جامعة المصطفی العالمیه حقیقتاً یک سازمان آموزشی و پژوهشی مهم است و در کنار آن ها به مسایل فرهنگی و تربیتی نیز توجه ویژه ای دارد به خصوص با عنایت به این که ملیت های و زبان های گوناگون در آن در حال تحصیل و پژوهش هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به پژوهش و بها دادن به آن در دنیای امروز گفت: فعالیت های پژوهشی ما در سه فاز برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام می شود که در فاز کوتاه مدت هدفمان، انعکاس مطلوب رسانه ای فعالیت های پژوهشی در جامعة المصطفی، برگزاری نشست ها و سمینارها و همایش های مربوطه، همچنین زمینه سازی استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی بالای جامعه المصطفی در راستای تحقق مرجعیت علمی و هم افزایی با نهادهای دیگر است.

معاون پژوهش جامعة المصطفی، همچنین با اشاره به رونمایی از ۱۲۰ اثر پژوهشی از هفته پژوهش سال گذشته تا امسال ابراز داشت: این آثار در نمایشگاه ویژه هفته پژوهش با هدف ارایه دستاوردهای المصطفی رونمایی در معرض بازدید عموم علاقه مندان قرار می گیرد.

وی افزود: از دیگر فعالیت های مهم ما برگزاری کارگاه های مهارت افزایی پژوهشی ویژه دانش پژوهان جامعة المصطفی است که در آن اساتید مبرز حضور دارند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی، با اشاره به این که شعار امسال هفته پژوهش "مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش" است، بیان داشت: ما باید با برنامه ریزی و کار هدفمند به نحوی عمل کنیم که موانع فراروی پژوهش برداشته شده و حداکثر حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران به عمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی همچنین خاطرنشان کرد: همه تلاش و همت خود را مصروف می داریم برای این که فعالیت‌های پژوهشی در المصطفی به خصوص در هفته پژوهش در شأن و جایگاه این نهاد و سازمان مهم علمی و پژوهشی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha