دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مسئولان برنامه‌ ریزی و نظارت حوزه های علمیه استانها

حوزه/ اجلاسیه دو روزه مسئولان برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه، با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین ملکی و رضایی در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضایی شورکی، صبح امروز در اجلاسیه مسئولان برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه، که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت زینب کبری(سلام الله علیها)، بر اهمیت به روز رسانی آمارها در حوزه های علمیه به ویژه همترازی آمار ثبتی با آمار میدانی تاکید کرد.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه در ادامه به جایگاه رویکرد اقدام- عمل و حل مسئله در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: فهم دقیق نسبت به حوزه فعالیتی و شرح وظایف با رویکرد جدید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در صورت عدم توجه به این موضوع برنامه‌ریزی صرفا سطحی و غیر فعال خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی ضمن اشاره به حدیثی از اهل بیت(علیهم السلام) پیروزی را در گرو تلاش توام با دوراندیشی دانست و اذعان داشت: وضعیت سنجی، نخستین لازمه دوراندیشی است؛ نیاز است تا نیروهای دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه ضمن اطلاع از وظایف، بر اهمیت تعمیق و توجه به رویکردهای اثرگذار دفتر برنامه‌ریزی واقف باشد.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه بر لزوم ارتباطات میان شرح وظایف مدیران و کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی حوزه تاکید کرد و اذعان داشت: در این اجلاسیه ضمن اطلاع از فعالیت‌ها، رویکردها و سیاست‌های حوزه‌های علمیه، با مشکلات مجموعه‌ها آشنا شده، آموزش‌های تخصصی برای تقویت واحد برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارائه خواهد شد.

وی لزوم محوریت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت در استان‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان این که تسلط بر اطلاعات و داده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: برنامه‌ریزی، خلاقیت، طراحی و مهندسی و ارائه نقشه‌راه نخستین ساحت و نیز نظارت و رصد، دومین مقام عملیاتی و کلان برنامه کارشناسان دفتربرنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است.

حجت الاسلام رضایی بر جایگاه نظارت مومنانه دفتر برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه از حیث تدوین اسناد در رتبه‌های نخستین در میان مجموعه و سازمان‌ها و مراکز کشور برخوردار است، به گونه‌ای که حوزه‌های علمیه ۱۰ سندبالادستی، ۱۰۰ طرح تحولی و ۲۰۰ طرح مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بر وظایف مدیران دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه در قبال اسناد بالادستی اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری پیشنهاد، به روز رسانی، طراحی و بازخوردگیری نسبت به برنامه راهبردی پنج ساله حوزه از استان تا مدرسه، بر عهده مسئولان برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های استانی است.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه بر اهمیت احصا برنامه‌های ۵ ساله حوزه های استانی ناظر به نیازها، اقتضائات، شرایط و ظرفیت‌های استان‌ها و شهرها تأکید کرد و اذعان داشت: باید آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق احصا و با مشارکت مجموعه‌های استانی و شهری، راهبردهایی ناظر به برنامه ۵ ساله پیگیری گردد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که مسئولان برنامه‌ریزی و نظارت، در عین تسلط بر قوانین باید مرجع اطلاعات و آمارهای حوزه استان قرار گیرند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ضمن جهت‌دهی به فعالیت‌ها، ظرفیت پشتیبانی و زیرساخت‌ها را ارتقاء خواهد داد.

خاطرنشان می شود: این اجلاسیه به مدت دو روز در قم در حال برگزاری است و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در اختتامیه آن سخنرانی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فامیل‌باز IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    ای کاش من هم یک شورکی بودم