یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات مساجد و محلات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد

حوزه/ نهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات و محلات اسلامی شهرستان هویزه با حضور مسئول آموزش و پشتیبانی میز امامت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شهر مرزی رفیع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، نهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات و محلات اسلامی شهرستان هویزه با حضور حجت‌الاسلام صیاحی مسئول آموزش و پشتیبانی میز امامت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شهر مرزی رفیع برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام صیاحی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های ائمه جماعات، تلاش‌های آنان در مناطق کم برخوردار را مقدس و مشکل‌گشا دانست و اظهارداشت: خیلی از مشکلات محله را می‌توان با پیگیری‌های امام محله حل کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام برهانی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه ضمن شنیدن گزارش فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ائمه جماعات، به ضرورت باشکوه برگزار نمودن مراسمات فاطمیه و دهه بصیرت با محوریت سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی مهندس پرداخت و عنوان کرد: ائمه جماعات با تشکیل کارگروه ویژه دهه بصیرت و سالروز شهادت شهید سلیمانی و با استفاده از مشورت‌های نخبگانی و مردمی، برنامه‌های محلات خویش را جهت ارائه در ستاد دهه بصیرت سازمان تبلیغات اسلامی، آماده کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در ادامه با تأکید بر حفظ رویکرد مردمی بودن مراسمات دهه بصیرت افزود: کسانی که حداقل انسی با فرمایشات مقام معظم رهبری دارند، رویکرد مردمی بودن در کار فرهنگی را از قواعد مسلم این عرصه می‌دانند؛ ازاین‌رو مجدداً تأکید می‌کنم که امام محله‌ای موفق‌تر است که بیشتر بتواند ظرفیت‌ها و مجموعه‌های مردمی را شکوفا سازد و وارد عرصه فرهنگی-اجتماعی نماید.

وی در شرح مردمی بودن کار فرهنگی توضیح داد: مردمی بودن کار فرهنگی به این معنا نیست که صرفاً مردم مخاطب مراسم فرهنگی باشند بلکه کار فرهنگی مردمی به این معناست که کلیه مراحل اجرای یک مراسم یا یک جشن فرهنگی از ایده، طراحی و اجرا، توسط مردم صورت گیرد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست کتاب «به اضافه مردم» با موضوع چگونه می‌توانیم کار فرهنگی را مردمی کنیم؟ به ائمه جماعات اهداء گردید.

نهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات مساجد و محلات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد

نهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات مساجد و محلات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha