یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی

حوزه/ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی خود ساخته بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی الغدیر خرم آباد بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی دِین زیادی بر گردن ما دارد؛ چرا که همواره در راه اعتلای روزافزون اسلام و اهداف انقلاب گام برداشت و در این راه مجاهدی خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نگاهی راهبردی به مسائل داشت افزود: داشتن شجاعت و استراتژیستی ممتاز، از دیگر ویژگی‌های آن شهید والامقام است که دوست و دشمن در مورد این شخصیت ممتاز همواره سخن می‌گویند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی مردمی، مهربان و مخلص بودند خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی سردار دل‌ها بود و در قلوب همه مردم آزاده جهان جایگاهی ویژه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به چرایی ممتاز شدن نام و آوازه حاج قاسم و جایگاه اجتماعی آن شهید والامقام گفت: شخصیت سردار سلیمانی دارای ابعاد دینی و اجتماعی است و با تحلیل‌های مادی نمی‌توان شخصیت شهید سلیمانی را تحلیل کرد و تنها برای شناخت شخصیت والای ایشان باید از مؤلفه‌های دینی و معنوی استفاده نمود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت شهید سلیمانی شخصیتی دوست داشتنی در جهان است، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی خودساخته بود و همواره در دل میلیون‌ها ایرانی و آزادی خواه جهان باقی خواهد ماند و به تعبیر مقام معظم رهبری ملی‌ترین شخصیت ایرانی در طول تاریخ است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک سردار سلیمانی شخصیتی نسل شناس بود و اجازه نمی‌داد اقتضائات نسل‌های جدید به فراموشی سپرده شود و همواره به این اقتضائات توجه خاصی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به خطبه‌های گهربار مولای متقیان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه که ویژگی‌های برخی شخصیت‌های جهان اسلام را تحلیل کرده خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی خود را برای خدا خالص گردانید و از معادن دین خدا و همراه همیشگی حق و حقیقت بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه شخصیت و خدمات سردار سلیمانی در اذهان عمومی مردم ولایی و شجاع باقی مانده است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی عاملی مهم در تثبیت اهداف اسلامی و انقلاب بود.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha