سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران

حوزه/حجت الاسلام یعقوب زاده گفت: قرآن کریم حیات طیبه را بر دو پایه ایمان و عمل صالح و به دور از هرگونه تمایز و جنسیت می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی یعقوب زاده در میزگرد علمی پژوهشی، تحلیلی بر حیات طیبه با بهره گیری از سخنان حضرت زهرا (علیها السلام) در سامانه سیما در جمع کادر، طلاب و دانشجویان مدرسه امام حسین (علیه السلام) چالوس، با اشاره به دغدغه بشر در نیل به حیات طیبه بیان کرد: حیات طیبه همواره یکی از دغدغه‌های بشریت بوده است، قرآن کریم آن را حیاتی می‌داند که و بر دو پایه ایمان و عمل صالح بنا و جنبه مادی و معنوی آن تأمین شده و به دور از هرگونه تمایز و جنسیت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران در ادامه با اشاره به خطبه فدکیه گفت: حیات طیبه در سخنان حضرت زهرا (علیها السلام)، توحید مدار بودن و اعتقاد به وحدانیت الهی تعریف می‌شود، در واقع راهنما و هادی در نیل به سعادت همان هدایت کننده به حیات طیبه است، نتیجه بی تفاوتی نسبت به ولایت و امامت، غضب الهی و رسوایی ابدی را در پی دارد.

سپس حجت الاسلام سید حمید مطهری بیان کرد: در کتب تفسیری معانی متعددی برای حیات طیبه همچون عبادت توأم با روزی حلال، زندگانی در طاعت خداوند، زندگی پاکیزه از هر گونه آلودگی و.... بیان شده، حیات طیبه آن حیاتی است که به نیازهای جسمی، روحی و معنوی انسان پاسخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۷۹ سوره نحل تصریح کرد: در حیات طیبه جنسیت مطرح نیست، همانطور که ملاک عزیز بودن در نزد خدا تنها تقوا و عمل صالح است و از ثمرات آن، بهشت، اجر و پاداش، داخل شدن در جمع صالحان، جانشینی روی زمین و قراردادن محبت در دل‌ها است.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha