سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
حجت الاسلام احمد حکیمی

حوزه/ امام جمعه کوچصفهان گفت: انفاق در راه خدا سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام احمد حکیمی، امروز در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) کوچصفهان از خیّرین و بانوان نمونه تجلیل کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به مانند مادر بزرگوارشان مصداق بارز این آیه شریفه هستند که خداوند فرمود: «لَن تَنالُوا البِرَّ حَتّی تُنفقوا ممّا تُحبّون» (آیه ۹۲ سوره آل عمران) به نیکی نمی‌رسید تا آنگاه از آنچه که دوست دارید انفاق کنید. به همین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها پیراهن نو خودشان را به فقیر داد.

وی، حضرت خدیجه (س) را اسوه مواسات دانست و اظهار کرد: ایشان از تمام دارایی و هستی و ثروت خودشان چشم‌پوشی و آن را وقف نشر دین مبین اسلام کردند.

امام جمعه کوچصفهان ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) در سخاوت و کمک مالی به مردم در مرتبه والایی قرار داشتند و به کریم اهل بیت (علیهم السلام) شهرت یافتند. ایشان سه بار کل ثروت خویش را با نیازمندان تقسیم کرد.

حجت الاسلام حکیمی، امام حسین (ع) را نجات دهنده سنت پیامبر اسلام (ص) دانست و افزود: امام حسین (ع ۹ تمام داشته خود را در کف اخلاص گرفتند و در راستای احیای سنت رسول خدا گذاشتند.

وی به تأثیرگذاری زنان در انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی همواره زنان در عرصه اجتماعی حضور تأثیر گذار داشتند، در دفاع مقدس اگر حمایت‌های پشت جبهه زنان نبود رزمندگان نمی‌توانستند با آرامش از کشور دفاع کنند.

وی در پایان گفت: انفاق در راه خدا سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی است.

تجلیل از بانوان نمونه و خیرّ کوچصفهان + تصویر

تجلیل از بانوان نمونه و خیرّ کوچصفهان + تصویر

تجلیل از بانوان نمونه و خیرّ کوچصفهان + تصویر

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha