پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام صداقت

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، گفت: هر کس باید در هر جایگاهی که مسئولیت دارد برای کشف استعدادهای این مرز و بوم به ویژه جوانان و نوجوانان تلاش کند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، حجت الاسلام مجتبی صداقت، شامگاه جمعه در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی گویندگان، مجریان و سخنوران سرّ سخن با بیان اینکه هیچ فرد بی استعدادی وجود ندارد گفت: متأسفانه به دلیل اینکه استعدادیابی نکردیم و نظام آموزشی ما در این زمینه خوب عمل نکرده امروز، محدود شدن استعدادها به تعداد مشخصی شغل و هرز رفتن دیگر استعدادها را شاهد هستیم.

وی افزود: هر کس باید در هر جایگاهی که مسئولیت دارد برای کشف استعدادهای این مرز و بوم به ویژه جوانان و نوجوانان تلاش کند و اگر چنین اتفاقی رقم نخورد، شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، تصریح کرد: جنس جشنواره سِر سخن از جنس استعدادیابی است و امیدواریم این جشنواره ادامه دار بوده و شاهد استعدادیابی در حوزه سخن و گویندگی باشیم که البته حوزه بسیار سختی است.

صداقت با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی این جشنواره علاوه بر داوری، بحث آموزش بود به گونه‌ای که در کنار ارزیابی استعدادهای خدادادی مبحث آموزش نیز توسط داوران که از مفاخر این حوزه هستند انجام گرفت.

وی تأکید کرد: اگر استعدادهای خدادادی آموزش و ارتقا نیابند این هنر و استعداد هم هرز خواهد رفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پایان گفت: این جشنواره پس از اختتامیه با حمایت سازمان برای دومین دوره هم کلید خواهد خورد.

ایران مملو از استعدادهاست

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای یزد هم در این جشنواره با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: انسان با توجه ظرفیت انسانی، دارای قدرت خلاقیت و آفرینندگی است و اگر جامعه‌ای بخواهد به سمت تعالی حرکت کند شناسایی این استعدادها و زمینه سازی برای رشد آن هاست.

وی اضافه کرد: اعجاز خداوند خلق کلمه است و این معجزه از قدرت بالایی برخوردار است و کسانی که خداوند قدرت خلق کلمه و خوب صحبت کردن را به آنان عطا کرده نه تنها در شغل حرفه‌ای خود بلکه در زندگی نیز موفق هستند و می‌توانند ظرفیت‌های خود را به زیبایی به نمایش بگذارند.

مدیرکل صدا و سیمای یزد، تصریح کرد: اصولاً جوامعی پیشرو می‌شوند که به شایستگی از توانمندی‌های خود در حوزه بیان استفاده کنند.

پهلوانیان، یزد را شهر استعدادها، انگیزه‌ها و پشت کارها برشمرد و گفت: یزد از استعدادهای وافری در زمینه‌های مختلف هنری برخوردار بوده و هنرمندان بسیار مستعدی دارد و اینکه استان یزد در برگزاری این جشنواره پیشرو می‌شود به دلیل این که دقیقاً مکانش همین‌جاست و این انتخاب انتخاب درستی بود.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره افزود: از همه کسانی که دست به دست هم دادند تا این جشنواره برگزار شود قدردانی می‌کنم.

مدیرکل صدا و سیمای یزد، با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵ چهره رادیویی و تلویزیونی جدید در عرصه اجرا در مرکز صدا و سیمای استان، گفت: در سال‌های قبل در حوزه ایران باستان از استانبول تا شمال چین و هندوستان که در حوزه زبان فارسی فعالیت دارند سفر کردم و افسوس خوردم که چرا از این زبان نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم چرا که این زبان بسیار مؤثر و ارزشمند است، بنابراین پیشنهاد می‌دهم دومین جشنواره به صورت بین‌المللی و در حوزه زبان فارسی برگزار شود و به این شکل یزد جهانی را نگاه جهانی ببخشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha