دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جهاد تبیین

حوزه/معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در نشست پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد گفت: در میدان بودن از ابزارهای بصیرت و جهاد تبیین است و از مزایای آن لطف خداوند به جهادگر و افزایش تجربه برای پاسخگویی بهتر به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، محسن دهقان در نشست مجازی و پژوهشی «جهاد تبیین در برابر جبهه تحریف» که به همت مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد برگزار شد با گرامیداشت ایام الله رجب، به بصیرت و شناخت وظیفه اشاره کرد و افزود: برای وارد شدن به عرصه عمل باید وضعیت دشمن، زمین و خودمان را بشناسیم.

معاون سیاسی سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: زمین یعنی فضای جنگ و در جهان از مجموع ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی ۱۱۶ ماهواره در فضای ایران با ۲۶۰ کانال فارسی فعالیت دارند.

وی هشدار داد: اگر همین کانال‌ها در کشورهای خود که به ترتیب آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آلمان و به تازگی عربستان، در کشورهای خود برای پخش برنامه هزینه دریافت می‌کنند در حالی که همین ماهواره‌ها در فضای ایران به صورت رایگان به فعالیت مشغولند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب متولیان رسانه را رزمندگان رده اول جهاد تبیین می‌دانند، ادامه داد: اکنون کار سیاسی تبیین و با مردم گفت‌وگو کردن، کار پشتیبانی رزمی نیست بلکه خود مجاهده هست.

دهقان، خاطرنشان کرد: اعلام فوری بودن جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب را باید اجرا کنیم و تشخیص کار صحیح عین بصیرت است.

وی اظهار کرد: برای اینکه به تشخیص درست تکلیف برسیم به ابزار زیادی از جمله تقوا، علم، شجاعت، شهامت و عمل نیازمندیم و اینکه فقط فهمیدم وظیفه چیست کافی نیست بلکه باید در میدان عمل کار انجام شود.

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد، تصریح کرد: بصیرت و تشخیص در عمل به تکلیف ضروری است و با پایداری و استمرار نیز باید تکلیف خود را تشخیص دهیم.

دهقان، به بصیرت و تأثیر گزاری شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمونه تشخیص تکلیف و عمل اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم بصیرت، مرد میدان و عمل بودن است.

وی افزود: حاج قاسم در کاخ کرملین نماز خوانده است اما بزرگ‌تر از آن اقناع پوتین برای مبارزه با داعش در سوریه است.

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد، به لزوم در میدان بودن اشاره کرد و افزود: یکی از ابزارهای بصیرت در میدان بودن است و نمی‌توانیم با فاصله از جبهه انقلاب راه برویم بلکه باید خود را رزمنده میدان انقلاب بدانیم.

دهقان، از مزایای در میدان بودن را لطف خداوند به جهادگر و افزایش تجربه برای پاسخگویی بهتر به مردم دانست.

وی، یکی از مصادیق جهاد تبیین را دفاع از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به رغم همه مشکلات، پیشرفت‌های حاصل در این چهل سال انقلاب اسلامی قابل دفاع است.

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد، اظهار داشت: ایران وارد مسابقه‌ای شده که اکثر کشورها در ۱۰ دور پایانی مسابقه از ۱۰۰ دور بوده‌اند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد، اضافه کرد: بنا بر این برای دفاع از انقلاب در سه محور توجه به عملکرد قابل قبول جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورها، دوم افزایش دینداری مردم نسبت به قبل از انقلاب و سوم دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید می‌شود.

دهقان، به اهمیت حفظ آرمان فلسطین پرداخت و گفت: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه ۴۰، ایران نه تنها روابط عادی با اسرائیل داشته بلکه نفت و گاز آنها را تأمین می‌کرد و از آنها هواپیما می‌خرید و اگر انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده بود چیزی به نام آرمان فلسطین و خود فلسطین وجود نداشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha