دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
عبادی زاده

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ساماندهی خورهای بندرعباس با هدف خلق سرمایه ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانید پشتیبانی بسیار خوبی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشید و در راستای انجام وظایف خود موفق باشید.

وی عنوان کرد: اعتقاد دارم که دولت‌ها در طول عمر انقلاب اسلامی به خاطر نوع نگاه برخی از مسئولین، علی‌رغم توصیه‌های حضرت آقا (حفظه الله)، نتوانسته‌اند از تصدی‌گری عبور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این نکته که کار باید به مردم سپرده شود، ابراز کرد: در قالب تعاونی‌ها، و … می‌توان مردم را پای کار آورد. دولت باید تسهیل گر، حامی، سیاست‌گذار و ناظر باشد نه اینکه خودش متصدی انجام امور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: سرمایه‌های عظیمی در کشور و میان مردم وجود دارد که باید بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. اگر این سرمایه‌ها وارد پروژه‌ها و انجام امور شوند، می‌تواند اقدامات بزرگی را رقم بزند.

وی، بحث بازیافت را بسیار مهم و تخصصی دانست و بیان کرد: بسیاری از افراد به دنبال انتفاع مالی از موضوع بازیافت هستند و سرمایه‌های بزرگی را در این راه به دست آورده‌اند. اگر مدیریت خوبی در این حوزه دنبال شود دست بسیاری از افراد و دلالان قطع خواهد شد و تمام شهر از آن منتفع می‌شوند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که خورهای بندرعباس یکی از معضلات اصلی شهر است، تشریح کرد: چهره کثیف شهر از طریق ساماندهی همین خورها، قابل بهبود است و می‌تواند نقش مهمی در امور توسعه‌ای استان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: سازمان همیاری اگر برای حل موضوع خورهای بندرعباس ورود کند هم خدمت بزرگی به بندرعباس کرده است و می‌تواند از طریق آن برای خلق سرمایه تلاش کنید. طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری را می‌توان با همکاری فعالان حوزه اقتصاد و عمران برای حل مشکلات خورهای بندرعباس تعریف کرد.

پیگیر احداث شهرک بازیافت پسماند در هرمزگان هستیم

سیدهاشم توانا نیز در این جلسه گفت: شفاف‌سازی، پاک‌دستی و قراردادن سازمان در مسیر اصلی فعالیت‌ها از مهم‌ترین محورهای فعالیت در دوره جدید سازمان است.

وی، با ذکر این نکته که بنا داریم سازمان همیاری را به رسالت اصلی خود بازگردانیم، عنوان کرد: ارائه خدمات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مجموعه وزارت کشور از جمله وظایف اصلی سازمان همیاری‌ها است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان هرمزگان، ابراز کرد: صدور پروانه‌های ساخت در خارج از حریم شهرها و روستاها به سازمان همیاری واگذار شده است. با استفاده از نیروها و توانمندی‌های فنی سازمان، تمام این موضوع را پایش می‌کنیم تا از تخلفات احتمالی در سطح استان جلوگیری شود تا الگوی و مکمل خوبی برای بخشداری‌ها باشد.

توانا، با ذکر این نکته که قصد داریم فرایند صدور مجوزها را الکترونیکی کنیم، تصریح کرد: سامانه‌ای برای تکمیل و تشکیل پرونده ایجاد می‌شود تا مراجعات حضوری کاهش پیدا کند.

وی، با اشاره به پسماندهای ویژه و خطرساز استان هرمزگان، بیان کرد: سازمان همیاری بزرگ‌ترین سایت دفع و پسماند را در استان هرمزگان دارد که تمام پسماندهای خطرساز، لجن‌های نفتی و … توسط سازمان مدیریت می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان هرمزگان با ذکر این نکته که برخی از این پسماندها قابل بازیافت هستند، تشریح کرد: با بازیافت برخی از این پسماندها می‌توان برای مردم استان، درآمد خلق کرد اما در حال حاضر این پسماندها توسط دلال‌های مختلف از استان خارج می‌شود.

توانا مطرح کرد: در تلاش هستیم برای اولین بار یک شهرک بازیافت پسماند را در استان هرمزگان ایجاد کنیم و پسماندها به اقتصاد استان هرمزگان بازگردد. این عمل علاوه بر خلق سرمایه باعث اشتغال آفرینی برای جوانان هرمزگانی نیز خواهد شد.

وی، با ذکر این نکته که پیگیر احداث سایت پرورش میگو هستیم، عنوان کرد: چندین نفر برای پرورش میگو به ما مراجعه کرده‌اند. سازمان همیاری‌ها می‌تواند مجوزها را اخذ کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و به سرمایه‌گذار واگذار کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان هرمزگان، با اشاره به اینکه سازمان از این طرح انتظار عایدی خاصی ندارد، بیان کرد: انجام این طرح، باعث افزایش جذابیت اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

توانا تصریح کرد: اگر فردی سرمایه‌ای جزئی برای خود دارد و بخواهد وارد حوزه پرورش ماهی و میگو شود، وارد چرخه بسیار طولانی دریافت مجوز خواهد شد که باعث بروز مشکلات زیادی برای سرمایه‌گذار می‌شود. به همین جهت احداث مزارع پرورش میگو به جای واگذاری‌های کوچک و خرد می‌تواند برای اقتصاد استان راه‌گشا باشد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha