دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاریها

حوزه/دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دولت سیزدهم شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، امروز نهم اسفندماه در همایش تجلیل از معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته تربیت با بیان سخنی از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و با هنر است.

وی خاطرنشان کرد: تقدیم سی و پنج هزار دانش‌آموز در کشور در دفاع مقدس، مرهون حضور مؤثر امور تربیتی است و آن مجاهدت‌های فرهنگی یکی از اصلی‌ترین قوای محرک ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد. مهم‌ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن‌ها به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کشور اقدام کردند.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: در نظام آموزشی کشور توجه به آموزه‌های دینی دانش آموزان به منظور اخلاقی کردن جامعه و پرورش فضائل و نیکی‌ها در اجتماع، از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش و از آن فراتر، جامعه اسلامی محسوب می‌شود. جامعه‌ی دینی نیاز به تربیت دینی دارد تا افراد در آن استعدادهایشان را شکوفا سازند. شیوه‌ی تربیتی مدرسه بر شخصیت دانش آموزان بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان «امور تربیتی» با عنایت ویژه‌ای دنبال می‌شد و به یک‌باره تعطیل شد، تصریح کرد: با حضور علما، فضلا و کارشناسان دغدغه‌مند حوزه و آموزش و پرورش سندی با عنوان «سند تحول بنیادین» تدوین شد که عده‌ای در مقابل آن سند ۲۰۳۰ را سردست گرفتن و امروز اگر این مطالب گفته می‌شود بابت تأکید منویات رهبر معظم انقلاب است پیرامون «جهاد تبیین» است.

حجت الاسلام نیکزاد به وجود بیش از ۱۴۰۰ شهید دانش آموز استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: فرهنگیان مشهد مقدس در طول تاریخ و به ویژه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در بسیاری از صحنه‌ها پیشرو، مبتکر و خلاّق هستند و ان شاءالله در اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین و کمک به دولت خدمتگزار همانند گذشته پیشرو خواهند بود.

انتهای پیام

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha