چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نجف لکزایی

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: علوم انسانی رایج در تحلیل عمق شخصیت افرادی نظیری شهید سلیمانی با شیوه و سیاق کنونی عاجز است، مگر اینکه رویکرد خود از دنیاگرایی را به آخرت گرایی تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در اختتامیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ارتباط وی از دوران جنگ تحمیلی با شهید سلیمانی اظهار داشت:‌ آن چیزی که در اولویت سردار سلیمانی بود، نجات مردم بود و همین نکته انگیزه و نشاط روحی عجیبی به این سردار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عطا کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ علوم سیاسی، اجتماعی، روانشناسی و فلسفه رایج به همراه علوم اسلامی جزءنگر و انسان غیر مهذب قدرت و ظرفیت درک و تحلیل مفاهیم آخرت گرایانه مانند شهادت، جهاد، ایثار و از خودگذشتگی را ندارند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه در صورت ارتباط عمیق قلبی و ایمانی انسان با خداوند متعال، هزینه‌های صدها تریلیون دلاری دشمنان راه به جایی نمی‌برد، افزود: ویروس ترس به جان افرادی که به مرتبه بالای توحید رسیده اند، وارد نمی‌شود.

وی افزود: علوم انسانی رایج در تحلیل عمق شخصیت افرادی نظیری شهید سلیمانی با شیوه و سیاق کنونی عاجز است مگر اینکه رویکرد خود از دنیاگرایی را به آخرت گرایی تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه برای تحلیل درست مفاهیم آخرت گرایانه باید معرفت و انگیزه خود را درست کنیم، افزود: علوم انسانی رایج با رویکرد دنیاگرایی و مادی گرایانه، اصولا از تحلیل و درک پدیده‌هایی مانند شهادت که با رویکرد آخرت گرایی اتفاق می افتد ناتوان است.

وی، خاطرنشان کرد: امنیت همه جانبه درسایه قرارگیری در زیر بیرق رسول الله(ص) و ولایت امکان پذیر می‌باشد و در دوران معاصر نیز تجربه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مصر نشان داد که تا چه اندازه اصل ولایتمداری در حفظ امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی مهم است.

همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» روز گذشته در قم آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha