جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
اختتامیه همایش شهید سلیمانی

حوزه/ آیین اختتامیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» با سخنرانی شخصیت‌های حوزوی و ارائه خلاصه مقالات رسیده به کمیسیون های تخصصی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکی راد «دبیر کمیسیون مفاهیم و مبانی انتظار در اندیشه شهید سلیمانی» در آیین اختتامیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در این کمیسیون در مجموع شش مقاله ارائه شد.

وی گفت: این مقالات در محورهای اخلاص، صداقت و اخلاق، عدالتخواهی، تکلیف محوری، ولایت پذیری، نگاه تمدنی، بصیرت و عزت، وحدت و همگرایی ارائه شد.

دبیر کمیسیون «مفاهیم و مبانی انتظار در اندیشه شهید سلیمانی» تصریح کرد: همچنین، دوری از معصیت و تسلط بر نفس، گذر از مرز جغرافیا در کنار ولایت پذیری، خدامحوری و توجه به توحید، دشمن شناسی، نقش باورها و ارزش ها در تغییر فرهنگ و معرفت الهی و تعمیق ایمان، از دیگر شاخصه های انتظار در مکتب شهید سلیمانی شناخته شد.

* عبودیت و اعتدال در شخصیت سردار سلیمانی

در ادامه، ریحانه حقانی «رئیس کمیسیون قرآن و تربیت نسل منتظر در مکتب شهید سلیمانی» نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: در مجموع ۱۰ مقاله به این کمیسیون ارائه شد که تمامی این ۱۰ مقاله توسط بانوان تدوین شده است.

وی افزود: در این مقالات، تاثیر ولایت مداری بر انتظار، عناصر گرایشی، بینشی و رفتاری بر انتظار و مقاومت، توانمندی های فردی، نظم و سلسله مراتب، عبودیت، اعتدال، خدامحوری و دفع و رفع دشمن در این مقالات مورد توجه بوده است.

رئیس کمیسیون «قرآن و تربیت نسل منتظر در مکتب شهید سلیمانی» تصریح کرد: راهکارهای مقابله با استکبار در عرصه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی در مکتب شهید سلیمانی، مبارزه با استکبار در اندیشه شهید سلیمانی در مکتب قرآنی، سیره تربیتی شهید سلیمانی، تجلی روحیه مقام معظم رهبری در سردار سلیمانی و راه های مبارزه نرم و سخت با ظلم در این مقالات پیرامون شخصیت سردار سلیمانی مورد تأکید نویسندگان بوده است.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان «دبیر کمیسیون مبانی انتظار در اندیشه شهید سلیمانی» نیز در ادامه اظهار داشت: در مجموع هشت مقاله به این کمیسیون ارسال شد که در این مقالات به اموری مانند تحلیل ناکامی دشمنان در توسعه افراط گرایی در منطقه، امت گرایی و تکیه بر مردم در مکتب شهید سلیمانی در شخصیت سردار سلیمانی توجه شده بود.

وی گفت: انتظار پویا و الگوگیری شهید سلیمانی از امامین انقلاب، شاخصه های اخلاقی و مکتبی در اندیشه سردار سلیمانی، شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی در عرصه های سیاسی، نظامی و اقتصادی، مهندسی فرهنگ انتظار در مکتب شهید سلیمانی و کاربست آینده پژوهشی در فرهنگ انتظار در مقالات رسیده به این کمیسیون مورد تاکید بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان «دبیر علمی کمیسیون نقش راهبردی مکتب شهید سلیمانی در زمینه سازی ظهور» نیز در بخش دیگری از این همایش، تصریح کرد: در این کمیسیون ۱۰ مقاله پیش بینی شده بود که بخشی از آنها بصورت مجازی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مقالات، مباحثی مانند طراحی مدیریت جهادی در مکتب شهید سلیمانی، ایثار و جهاد در مکتب شهید سلیمانی، نقش الگویی مکتب شهید سلیمانی در تربیت نسل منتظر در تمدن نوین اسلامی، تبیین صحیح ظرفیت چندوجهی شخصیت شهید سلیمانی ضروریتی برای نسل جوان و تطبیق شاخصه های منتظران و نمود آن در مکتب شهید سلیمانی در این مقالات مورد اشاره قرار گرفت.

در این همایش، از کتاب چکیده مقالات، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، دو شماره از فصلنامه علمی - پژوهشی «جامعه مهدوی» و یک شماره از مجله علمی «مشرق موعود» که از جمله آثار این همایش بود رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha