دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد بر لزوم توجه جدی به آداب و رسوم یزدی‌ها در بحث گردشگری تاکید کرد و گفت: می توانیم از فرصت حضور گردشگران در یزد استفاده کنیم و فرهنگ دینی خود را به آنها ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با تشکل‌های گردشگری استان یزد با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات گردشگری در استان یزد، اظهار داشت: لازم است تا نقشه راه گردشگری استان یزد برای آینده ترسیم شود.

وی ساخت و تجهیز اقامتگاه‌های جدید را یکی از اولویت‌های مهم در حوزه گردشگری استان یزد دانست و افزود: به نظر می‌رسد مراکز اقامتی موجود، جوابگوی حجم مسافران نیست.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه سال آینده بخشی از ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود، عنوان کرد: در سال آینده نیازمند برنامه‌ریزی هستیم که هم از مسافران به نحو مطلوب میزبانی شود و هم حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

امام جمعه یزد همچنین بر رعایت آداب و رسوم و فرهنگ مردم یزد در مقوله گردشگری تاکید کرد و گفت: گردشگرانی که به یزد می‌آیند لازم است تا حرمت دارالعباده بودن یزد را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها به خاطر امنیت اخلاقی که در یزد وجود دارد، این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی فضاهای موجود فعلی، نظر خانواده‌هایی که به این منظور به یزد سفر می‌کنند را تامین نمی‌کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: مسئولان تورها و متولیان امر لازم است مراقب باشند تا شاهد برخی حرمت شکنی‌های احتمالی، که حرمت شهر و مردم یزد از بین برود، نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت بر نحوه اداره کردن مراکز اقامتی یادآور شد: با وجود آنکه تعرفه مراکز اقامتی مشخص است، اما برخی خانه‌های خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و هزینه‌های گزافی نیز دریافت می‌کنند، موضوعی که در آن نیازمند نظارت جدی هستیم.

آیت الله ناصری با بیان اینکه گردشگری، مروج خوبی‌ها و ارزش‌ها باشد، ادامه داد: می توانیم از فرصت حضور گردشگران در یزد استفاده کنیم و فرهنگ دینی خود را به آنها ارائه دهیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: لازم است مراقب باشیم تا در جریان گردشگری به دین مردم لطمه وارد نشود و به خاطر دنیا، به دین خود و مردم مشکلی ایجاد نشود، چرا که دین و دنیا منافاتی با یکدیگر ندارند و باید در کنار یکدیگر حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال بحث مسائل فرهنگی، بافت تاریخی و گردشگری یزد بسیار قوی‌تر از گذشته مدنظر قرار گرفته است و اتفاقات خوبی در مسیرهای گردشگری به ویژه مسجد جامع یزد رخ خواهد داد.

وی از حضور گشت‌های نظارتی در هتل‌ها خبر داد و گفت: به محض اینکه شکایتی از مسافری ارائه شود، این گشت‌ها سریعا با حضور در هتل‌ها، موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند.

آخوندی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های گردشگری در مسیرهای مختلف گردشگری و بناهای تاریخی استان یزد پرداخت.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha