دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر// دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر لزوم اولویت بندی در بودجه بندی برنامه های عمرانی عنوان داشت: می بایست در برنامه های عمران شهری آن دسته از پروژه ها را در اولویت قرار داد که نیمه تمام بوده و بیشتر مبتلا به مردم می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی بعدازظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: این ماه هم شهرالله و هم شهرالمواسات است؛ این ماه هم ما را به خدا وصل می کند و هم خادم قلبی مردم قرار می دهد؛ البته این امر منوط به داشتن اخلاص است.

وی افزود: شهر قم، قلب تپنده فکری ایران و جهان اسلام است؛ از اینجاست که فکر و اندیشه دینی و روح عبادی و اعتقادی اسلامی به دنیا صادر می شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت هایی که در چند دهه در عرصه بین الملل داشته ام با پوست و گوشت و استخوانم دایره نفوذ قم را درک می کنم.

وی داشتن پیوست های فرهنگیِ کشوری و بین المللی را از لوازم برنامه های شهری قم دانست و گفت: می بایست اعضای شورای اسلامی این شهر در تمام برنامه ریزی های خود به این امر دقت داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: درخواست دارم اعضای محترم شورای اسلامی شهر قم لایحه بودجه سال جدید را با دقت مورد مطالعه قرار داده و آن را مورد بررسی قرار دهند تا از فرصت های موجود در آن برای مسائل شهری قم استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم داشتن رویکرد مردمی و مشارکت خواهی اجتماعی افزود: می بایست از ظرفیت های حضور مردم در عرصه های مختلف برای پیشبرد برنامه های فرهنگی و عمرانی استفاده برد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: نگاه شورا و شهرداری به مقوله معماری و شهرسازی اسلامی امر مهمی است که در وهله اول باید در مرکز پژوهش های شورا مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هم افزایی میاندستگاهی باید سرلوحه کار مسئولین استانی قرار گیرد؛ بحمدالله تعاملاتی بین مسئولین استان قم دیده می شود که می بایست تقویت گردند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی را می توان از طریق عمران شهری پیشگیری نمود؛ مسائلی مانند حاشیه نشینی یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی است.

وی با تأکید بر لزوم اولویت بندی در بودجه بندی برنامه های عمرانی عنوان داشت: می بایست در برنامه های عمران شهری آن دسته از پروژه ها را در اولویت قرار داد که نیمه تمام بوده و بیشتر مبتلا به مردم می باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در موضوعاتی همچون خانواده و بحران جمعیت و همچنین ایجاد مسجد بویژه در محلات نوپا لازم است برنامه ریزی ها و اقدامات دقیق صورت گیرد؛ قم باید در این زمینه ها الگوی سایر استان ها باشد.

وی در پایان تأکید کرد: در انتخاب نام اماکن و معابر مختلف قم می بایست به تاریخ این استان دقت کرد و نام علما، شهدا و بزرگان علمی، فرهنگی و معنوی قم را از این طریق مورد توجه قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha