پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
کد خبر: 1018373
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۲۲ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ»: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوا داشته و از گناهان بپرهیزید و با صادقان و راستگویان همراه باشید.» (توبه/١١٩)

➖ در این آیه، مراد از صدق، تنها صدق در گفتار نیست! بلکه صداقت همه جانبه است؛ لذا «صادقین»، بصورت مطلق به‌کار رفته، یعنی کسی که در همه جهات صادق است و این نوع صداقت تنها شامل کسانی می‌شود که دارای «مقام عصمت» باشند؛

➖ مفسرین، مصداق این آیه در زمان حاضر را تنها نمونه‌ی انسان کامل و امام معصوم در روی زمین، حضرت مهدی (عج) دانسته و دستور خداوند برای همراهی با «صادقین» را، دستور همراهی با حضرات معصومین و امام زمان (عج) دانسته‌اند!

➖ وقتی آیه صادقین نازل شد، فردی از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا صادقین، عام است یا خاص؟ پیامبر(ص) پاسخ دادند: «کسانی که مأمور به همراهی با صادقین شده‌اند، عام هستند و همه‌ی مؤمنان را شامل می‌شود؛ ولی صادقین، خاص است و به برادرم علی(ع) و دیگر جانشینان من تا روز قیامت اختصاص دارد» [بحارالأنوار، ج۳۳، ص۱۴۹؛ و ینابیع‌الموده، ص۱۱۵]

➖ از آنجا که خداوند در این آیه، مؤمنین را به همراهی با صادقین در همه زمان‌ها و دوره‌ها، فرمان داده، لذا روشن می‌شود که وجود «انسان معصوم و حجت الهی» در هر زمانی لازم و قطعی است!

➖ و آخرین نکته این‌که باید بدانیم که هر چه ما در گفتار و کردار و زندگی به صدق و راستی، نزدیکتر شویم، سنخیت بیشتری با امام معصوم پیدا می‌کنیم و به امام زمان (عج) نزدیکتر می‌شویم!

برای دریافت متن کامل، اینجا را کلیک نمایید.

* سؤال:

مفسرین طبق روایات تفسیری اهل‌بیت (ع)، مراد از «صادقین» در آیه ١١٩ سوره توبه، را چه کسانی دانسته‌اند؟

۱. همه‌ی انسان‌های راستگو
۲. انسان‌هایی که سعی می‌کنند در عمل صادق باشند.
۳. حضرات معصومین (ع) و امام زمان (عج)


شرکت کنندگان پاسخ مسابقه را به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha