شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه لباس مقدس روحانیت، لباس اقامه دین است و ابتدا در درون خودمان باید دین مبین اسلام را اقامه کنیم، گفت: اگر در درون خود به این نتیجه دست یافتیم آن موقع در بیرون نیز موفق خواهیم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه ۳ سوره هود «وَأَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُمَتِّعْکُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَیٰ أَجَلٍ مُسَمًّی وَیُؤْتِ کُلَّ ذِی فَضْلٍ فَضْلَهُ ۖ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ عَذَابَ یَوْمٍ کَبِیرٍ» اظهار داشت: طلب غفران و مغفرت یکی از برجسته ترین اعمال در ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محصول و ثمره ماه مبارک رمضان، تدبر و طهارت انسان است، بیان کرد: اینکه خداوند در آیات متعدد قرآن کریم انسان را به تقوای الهی دعوت می کنند یا مصادیق تقوا را بیان می شود ناشی از اهمیت آن است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه لباس مقدس روحانیت از جمله ظرفیت ها برای پیمودن طریق الی الله است، ادامه داد: برای پیمودن راه نیز انسان باید به عبودیت و بندگی بپردازد تا به مقام قرب الهی راه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به کلام نورانی «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا» خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب و روحانیت در خدمت قرآن کریم و اهل بیت(ع) بودن است. اگر طلبه توانست خانواده، فامیل و اطرافیان را همراه کند، آن موقع توانسته موفق باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه لباس مقدس روحانیت، لباس اقامه دین است و ابتدا در درون خودمان باید دین مبین اسلام را اقامه کنیم، ادامه داد: اگر در درون خود به این نتیجه دست یافتیم در بیرون نیز موفق خواهیم بود که در این زمینه امامین انقلاب بسیار موفق بوده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha