پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۴ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که طبق روایات بسیار، «شب قدر» همین شب است...

➖ «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّ‌وحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَ‌بِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ‌🔹سلَامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ‌»: «فرشتگان، با روح‌القدس (بزرگ آنها)، به فرمان پروردگارشان، (در شب قدر) برای (تقدیر) کل امور، فرود می‌آیند🔹این شب تا صبحگاه، سراسر (رحمت و) سلامت و تهنیت است.» (قدر/۴و۵)

➖ طبق نظر مفسرین، این آیات که در رابطه با شب قدر نازل شده‌اند، از دلایل بسیار روشن بر حضور حجت حی الهی در زمین هستند! چراکه «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّ‌وح»، دارای فعل مضارع است که دلالت بر استمرار دارد! لذا "شب قدر" فقط به زمان رسول خدا اختصاص نداشته و طبق این آیه، «شب قدر» در هر سال تکرار می‌گردد! و در آن شب، هیئتی بلندپایه‌ از ملائکه آسمانی به محوریت «روح‌القدس» از سوی خداوند متعال، برای ابلاغ مقدّرات عالم، در همهٔ امور «مِنْ کلِّ أَمْرٍ» نازل می‌شوند و طبعاً این میهمانان بزرگ الهی، میزبانی بزرگ و با ظرفیت در زمین می‌طلبند! در نتیجه لازم است در هر زمان، انسانِ کاملِ معصومی، همانند حضرت رسول (ص) به عنوان ولیّ و خلیفه حیّ الهی در زمین وجود داشته باشد تا محل نزول ملائکه الهی در شب قدر باشد!

➖ ضمناً از آنجا که فرشتگان در شب قدر برای ارائه تقدیر همه‌ی امور «مِنْ کلِّ أَمْرٍ»، خدمت حضرت حجت (عج) می‌رسند؛ بر این اساس همه امور مادی و معنوی جهان به اذن خداوند، به دست مبارک امام زمان (عج) است؛ و در واقع، حضرت «صاحب‌الامر»، واسطه فیض الهی‌ بر زمینیان هستند.

* سؤال:

طبق نظر مفسرین، آیه ۴ سوره قدر «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّ‌وح...»، دلالت بر چه موضوعی می‌نماید؟

۱. نزول ملائکه‌ی الهی در شب قدر بر زمین برای ابلاغ مقدرات عالم؛
۲. حضور حجت حی الهی در زمین برای میزبانی ملائکه الهی و دریافت مقدرات عالم در شب قدر؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha