دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۵ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ اشاره به سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در سال ١٣۵٩ که یادآور حمله پیل سواران ابرهه به خانه کعبه، و شکست و نابودی آن‌ها توسط سنگ‌ریزه‌های مرغان ابابیل؛ و همچنین یادآور امداد غیبی در جنگ احزاب، و آمدن طوفان، و قلع و قمع و شکست کفار بود! تا بار دیگر به همه‌ی جهانیان اثبات نماید که دست خدا، بالاترین دست‌هاست: «یَدُاللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» ( فتح/١٠).

✍️ اما تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم:

💠 «هَلْ یَنْظُرُونَ‏ إِلاَّ السَّاعَةَ أَنْ تَأْتِیَهُمْ بَغْتَةً وَ هُمْ لا یَشْعُرُونَ»: «آنـهـا چـه انتظاری می‌کشند؟ جز اینکه قیامت ناگهان به سراغ آنها آید در حالی که خبر ندارند!» (زخرف/۶۶)

➖ مفسرین «آیه ۶۶ سوره زخرف» را بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) از «آیات المهدی» دانسته‌اند و آن را علاوه بر قیامت، به وقوع ناگهانی ظهور و قیام حضرت مهدی (عج) تفسیر کرده‌اند!

➖ طبق این آیه، «توقیت» و معلوم نمودن وقت برای ظهور و قیام قائم آل محمد (عج) باطل و کذب است! چنانچه در روایات متعدد از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آمده که «وقت‏گزاران برای ظهور دروغ می‌گویند»: «کَذَبَ الْوَقَّاتُون» (اصول کافی، ج١، ص٣۶٨)؛

➖ از آنجا که ظهور و قیام حضرت ولی‌عصر (عج)، غیر منتظره است، منتظران باید هر لحظه آمادگی برای ظهور حضرت داشته باشند! چنانچه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»؛ انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است...» (سخنان معظم‌له۱۳۹۶/۰۲/۲۰)

* سؤال:

مفسرین «آیه ۶۶ سوره زخرف» را بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) علاوه بر قیامت، به چه چیزی تفسیر کرده‌اند؟

۱. به وقوع ناگهانی ظهور و قیام حضرت مهدی (عج)؛
۲. به نزول عذاب آسمانی؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کبری صالح آبادی IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    گزینه یک درسته