یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با توصیه طلاب با تهذیب و اخلاق، گفت: امروز دغدغه تهذیب، اخلاق عملی و خودسازی کمی به حاشیه رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در جلسه ای با کادر مدیریت حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب و اخلاق، اظهار کرد: امروز دغدغه تهذیب، اخلاق عملی و خودسازی کمی به حاشیه رفته است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: اگر طلبه قدم خود را به درستی و محکم و با نیت خالصانه ی خدمت به اسلام بردارد، سختی ها نیز حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اثر نیت انسان در برکت اعمال، تصریح کرد: کارِ با برکت نیت صاف و بی آلایش و نیز تهذیب و تزکیه مستمر می خواهد.

شمس به اشاره به آیه ۷۹ سوره مبارکه انعام «إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا»، اظهار کرد: اگر عمل انسان به رضایت امام زمان (عج) گره بخورد اثرات وضعی مثبت بسیاری را به ارمغان می آورد.

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته وقتی روز معلم فرا می رسید، طلاب آنچه که در توانشان بود را برای تجلیل و تشکر از اساتید بکار می گرفتند و این امر باعث می شد که قدم هایشان سرشار از برکت می شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha