یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ همایش بانوی کرامت

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به هراس دشمن از وحدت و تقریب، عنوان کرد: باید برای خنثی سازی فتنه دشمن، زمان شناس بود و برای تحقق جایگاه زن در جامعه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در همایش بانوی کرامت که به همت اداره کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم برگزار شد، خطر بی حجابی و بی عفتی در جامعه را جدی دانسته و بیان داشت: امروز دشمن همه تلاشش را برای بی بند و باری در جامعه بکار گرفته است.

عضو خبرگان رهبری، نقش بانوان را در ترویج مبانی دینی، تقویت ارزش‌های الهی همچون حجاب و عفت و تقریب بسیار موثر دانسته و اظهار داشت: اگر بانوان جامعه در بحث تقویت ارزشهای الهی به درستی وارد شوند، باید شاهد روزهای خوب تحت لوای پرچم واحد اسلام باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه، بیان داشت. اگر بانوان عظمت شان در جامعه تثبیت شود، ارزش‌های دینی هم حیات مجدد خواهد گرفت.

وی با اشاره به هراس دشمن از وحدت و تقریب، عنوان کرد: باید برای خنثی سازی فتنه دشمن، زمان شناس بود و برای تحقق جایگاه زن در جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که خدای متعال بر وحدت مسلمین تاکید می کند و رئیس این مکتب پیامبر اسلام است(ص)، ادامه داد: باید بر تقویت و اجرای ارزش‌ها، جمع شدن بساط ظلم و جنایت و تحقق این اصول و نهادینه شدن فرهنگ وحدت مبارزه کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که امام رضا(ع) برای حفظ وحدت همه سعی خودشان را می کردند، عنوان کرد: از جمله این موارد نوع برخورد حضرت با همه مسلمانان بود. ایشان طوری با مذاهب برخورد می کردند که نتیجه آن وحدت و تقریب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر از سخنان خود در بیان چرایی ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) گفت: یکی از دلایل آن، این است آن حضرت همه دوران عمرشان را وقف اسلام کردند. شرایط زندگی شان طوری بود که می بایست همه عمرشان را برای ترویج اسلام هزینه می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha