یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) امروز با حضور جمعی از اساتید و فضلای حوزه، طلاب و عموم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) و روحانیت در دفتر آن مرحوم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) امروز با حضور جمعی از اساتید و فضلای حوزه، طلاب و عموم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) و روحانیت در دفتر آن مرحوم در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه دهه اول و دوم ماه ذی القعده متعلق به وجود نازنین امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) است به تبیین چند حدیث نورانی از آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت در حدیث گرانبهایی در تبیین معنای قناعت می فرمایند،"القَناعةُ تَجمَعُ إلی صِیانة النَّفسِ و عِزِّ القَدرِ طَرحَ مُؤَنِ الاستکثارِ، والتَّعبُّدَ لأهلِ الدُّنیا، ولا یَسلُکُ طَریقَ القَناعةِ إلّا رَجُلان: إمّا مُتَعَلِّلٌ یُریدُ أجر الآخِرةِ، أو کریمٌ یَتَنَزَّهُ عَن لئام الناسِ" قناعت افزون بر نگهداشت شخصیت و عزّت نفس، رنج زیاده خواهی و بندگی دنیاپرستان را نیز از دوش انسان بر می دارد و جز دو کس راه قناعت را نپیماید: آن که بیشتر در پی پاداش اخروی است و بزرگی که خود را از مردم فرومایه دور نگاه می دارد.

وی افزود: چه کسی بهتر از وجود نازنین امام رضا(ع) می تواند به این خوبی معنای قناعت را بیان کند؟ اگر طبق روایت خود حضرت رضا(ع) معارف و آموزه های اهل بیت(ع) به خوبی برای مردم بیان شود مردم حتما تبعیت خواهند کرد.

سخنران این مراسم تاکید کرد: مطابق این حدیث شریف، قناعت در زندگی بسیار مهم است چرا که هزینه های زیادی در زندگی باعث می شود انسان قانع نباشد و برده اهل دنیا شود.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: برخی از مردم دنیاطلب برای رسیدن به مال و منال دنیایی چنان در برابر فساق و گنهکاران تکریم و تعظیم می کنند و خود را به پستی و خواری مبتلا می سازند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ خردادماه سالروز وفات مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره)، آن عالم بزرگ را فقیه، اصولی، متکلم، مفسر قرآن کریم و حساس به مسائل اجتماعی و شعائر اسلامی دانست و تاکید کرد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در عصری که عده زیادی علیه ولایت کار می کردند در دفاع از حریم ولایت کتاب می نویسند و محکم از جایگاه ولایت دفاع می کنند.

وی افزود: آن مرحوم در احیای شعائر اسلامی همچون دهه فاطمیه تاکید زیادی داشتند و بنده شاهد بودم که در همین دفتر وقتی مجلس روضه برپا می شد و نام مقدس امام زمان(عج) برده می شد ایشان بلند بلند گریه می کردند.

این استاد حوزه، خاطرنشان ساخت: حقیقتا فقدان علمای بزرگی همچون مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی سخت و غیر قابل جایگزین است که امیدواریم روح ملکوتی ایشان با ارواح اولیای الهی محشور و مانوس باشد.

خاطرنشان می شود: مرحوم حضرت آیت ‌الله محمد فاضل لنکرانی پس از مدتی عارضه‌ی قلبی در روز ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ دار فانی را وداع گفتند و پیکر مطهرش روز ۲۸ خرداد -مصادف با شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها- طی تشییع جنازه باشکوهی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha