یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ امضا تفاهم نامه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه و انجمن های علمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین هاجری، گفت: انجمن های علمی حوزه در ۱۹ رشته تخصصی علوم انسانی اسلامی فعالیت دارند و خوب است که در رسانه حوزه، جایگاه ثابتی داشته باشند و در حال حاضر در چند بخش کار مستمر و منظم داریم و در چند بخش دیگر باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم که در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه برگزار شد، بیان داشت: همکاری انجمن های علمی با خبرگزاری حوزه از سال ها قبل بوده و هر موقع کاری پیش می آمد کارها با سرعت و اهتمام انجام می شد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم، افزود: در انجمن های علمی اطلاع رسانی خوبی نداشته ایم در حالی که کارهای علمی خوبی انجام شده و موضوعات بروز است.

وی بیان داشت: انجمن های علمی حوزه در ۱۹ رشته تخصصی علوم انسانی اسلامی فعالیت دارد و خوب است که در رسانه حوزه، جایگاه ثابتی داشته باشند و در حال حاضر در چند بخش کار مستمر و منظم داریم و در چند بخش دیگر باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری، افزود: کارهای تولید محتوا در خبرگزاری حوزه خیلی خوب، جذاب و موثر است در بخش سایت و بخش افق حوزه، زمینه های همکاری زیاد است که نیاز است این کار توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: اخبار و گزارشات از انجمن های علمی حوزه به صورت پراکنده بوده و یکی از جاهایی که به طور مستمر در حوزه باید اطلاع رسانی شود، انجمن های علمی است و حُسن انجمن ها، این است که کارگاه ها و نشست های علمیش بسیار بروز است به طوری که هر مسئله ای در کشور مطرح می شود به صورت علمی بررسی می شود و انعکاس آن، هم برای حوزه و هم برای غیر حوزوی ها مفید است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم در رابطه با معرفی انجمن ها، خواستار اختصاص یک ستون ثابت در هفته نامه افق حوزه شد و گفت: اگر ستون ثابتی به معرفی انجمن ها در هر شماره از هفته نامه اختصاص پیدا کند، انجمن ها به مخاطب معرفی می شوند. و ما اعلام آمادگی می کنیم که انجمن ها بتوانند در هر شماره ای مطلب بنویسند و هر موضوعی را از نگاه علمی به آن بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری خاطرنشان کرد: مسئله دیگر پاسخگویی به شبهات می باشد که برای جامعه ما مهم است و انجمن های علمی حوزه، می توانند به صورت علمی به آنها پاسخ دهند.

وی با بیان این که محصولات انجمن های علمی که در قالب فصلنامه، کتاب و نشریات است را می توانیم در اختیار مرکز رسانه قرار دهیم تا اطلاع رسانی شود، بیان داشت: نیاز است که خبرگزاری حوزه نشست های علمی انجمن ها را به طلاب و جامعه انعکاس دهد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، بیان داشت: نکته دیگر، گسترش انجمن ها به استان ها است و ما تقریبا در ماه گذشته به چند استان رفته و ۱۷ شورای تخصصی در مراکز استان ها تشکیل شده و تلاش داریم نشست های علمی را در استان ها فعال و معرفی کنیم و گزارشی از آنها به مخاطبان ارائه دهیم.انتظار داریم که این ظرفیت حوزه در بخش انجمن های علمی به طلاب و بزرگان حوزه معرفی شود و از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha