یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مسجد

حوزه/ استاندار فارس با تاکید بر ضرورت توجه به مساجد و طرح های مسجد محور، گفت: هدف برنامه ها، احیای دوران پرشکوه مساجد در صدر اسلام و تاثیرگذاری در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد هادی ایمانیه، امروز در «همایش مسجد جامعه پرداز» که در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، با تبریک عید غدیر اظهار کرد: غدیر روزی است که خداوند کمال دین را به بشریت اهدا کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مساجد و طرح های مسجد محور، اظهار کرد: هدف برنامه ها، احیای دوران پرشکوه مساجد در صدر اسلام و تاثیرگذاری آن در جامعه اسلامی است.

استاندار فارس با بیان اینکه مسجد کانون تصمیم گیری است، تصریح کرد: تصمیم درباره جنگ و صلح، خلافت و قضاوت در دوران صدر اسلام در مساجد انجام می شد.

وی بر وحدت بین گروه های حاضر در مسجد تاکید کرد و بیان داشت: هم افزایی و همدلی بین هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی با محوریت امام جماعت می‌تواند باعث پویایی مسجد و در نهایت رشد محله شود.

ایمانیه تلاش سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در اجرای طرح مسجد محوری برای ۵۰ مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۴ هزار مسجد در سراسر استان وجود دارد که نهادهای مختلفی نظیر بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد و ... فعالیت گسترده ای را انجام می دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از بهترین جاذبه های مساجد، برنامه های ابتکاری است، خاطرنشان کرد: مساجدی که دارای صندوق قرض الحسنه، خدمات بهداشتی و ... هستند مورد استقبال قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ مسجد استان باید با تأمین اعتبار از طرف همه سازمان های استان با یک روش مناسب اداره شوند و ساز و کار الگوبرداری از مساجد نمونه تدوین گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha