چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
محفل شعر « در رکاب عشق»

حوزه/ محفل ادبی در رکاب عشق با حضور جمعی از بانوان شاعر افغانستانی و ایرانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محفل شعر غدیری بانوان ولایت با عنوان «در رکاب عشق» در ایام دهه ولایت و امامت با حضور جمعی از بانوان شاعر افغانستانی و ایرانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این محفل، بااشاره به اینکه غدیر خم عید ولایت و تجدید عهد و پیمان با امام هر عصر و زمانی است، اظهار کرد: در خطبه غدیر رسول الله در ۱۸ فراز درباره حضرت مهدی(عج) به مردم آگاهی دادند.

وی ادامه داد: ما در هر روز به یاد حضرت باشیم و بتوانیم برای ایشان مفید واقع شویم، گفت: شعر از مهمترین ارکانی است که در حوزه انس با حضرت می توانیم از آن بهره ببریم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: قطعا هنری مثل شعر در بعد معرفت مهم است و می تواند باعث انس و نزدیک کردن قلوب به امام زمان باشد چرا که احساسات را تحریک و در مخاطب ایجاد هیجان می کند و در میدان رزم نیز اشعاری را به صورت رجز می خواندند.

حجت الاسلام حسین آبادی یادآور شد: شعر در نسبت با امام زمان جای کار دارد و ما در مسجد مقدس جمکران این کار را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم برای ایام نیمه شعبان با هماهنگی و همکاری مجموعه های فرهنگی و ادبی کنگره بزرگ شعر مهدوی را به صورت بین المللی در این مکان مقدس برگزار کنیم.

در این نشست بانوان شاعر از جمله اعظم سعادتمند، مقبوله موسوی، نسیمه احمدی، کبری حسینی و مریم احمدی اشعاری در وصف امام زمان(عج) و امیرالمومنین(ع) و غدیر خواندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha