سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
ی

حوزه / نخستین گردهمایی آموزشی ستاد عتبات عالیات شمال استان اصفهان، با حضور ۱۵۰ نفر از خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین گردهمایی آموزشی ستاد عتبات عالیات شمال استان اصفهان امروز با حضور ۱۵۰ نفر از خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رضا کاظمی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شمال استان اصفهان، با بیان اینکه شرکت کنندگان در این گردهمایی با چگونگی رفتار با زائرین سیدالشهدا(ع) در زمان‌های خاص و اربعین آشنا می‌شوند، اظهار داشت: خوشبختانه بخشی از انتظارات ستاد عتبات عالیات کشور با کمک خیرین و مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بر آورده شده است.

وی به فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در منطقه کاشان طی ۱۶ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات منطقه کاشان از طریق کمک‌های خیرین، تاکنون مبالغ بسیاری را بابت ساخت و بازسازی حرمین شریفین هزینه نموده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شمال استان اصفهان، با بیان اینکه ستاد بازسازی، هفته گذشته ۱۰۰میلیون تومان بابت بازسازی ضریح و حرم مطهر حضرت ابا عبدالله(ع) هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بازسازی حرمین شریفین، به منظور اشتغالزایی، بالغ بر ۱۵۰ قالی ۹ متری نیز توسط بانوان هنرمند شمال استان اصفهان در حال بافت می‌باشد.

وی از بافت ۵۰۰ تخته فرش از طریق ستاد عتبات عالیات شمال استان اصفهان خبرداد و عنوان کرد: بخشی از این فرشها جهت مفروش شدن حرم امام حسین(ع) و درآمد حاصل از فروش مابقی فرش‌های بافته شده نیز بابت بازسازی حرمین شریفین هزینه شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شمال استان اصفهان، از استقرار ۴۰ موکب جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در سال جاری خبرداد و گفت: از ۶ ماه پیش هماهنگی‌های لازم با مقامات کربلا جهت استقرار موکب‌ها در مسیر زائران اربعین به عمل آمده است که بیش از ۲۵ مورد از این موکب‌ها متعلق به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل می‌باشند.

علیرضا شیخانی مسئول آموزش ستاد توسعه عتبات عالیات کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، از استقرار دفتر ستاد عتبات عالیات در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ دوره آموزشی با حضور خادمان عتبات عالیات در سراسر کشور برگزار شده است، اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ جذب نذورات و مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات، مهمترین هدف این دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha