سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
ذ

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ۲۰ میلیون زائر از سراسر دنیا مسیر کربلا تا نجف را با خواندن زیارت اربعین به صورت پیاده طی می‌کنند تا به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) بگویند، ما آماده‌ایم شما را یاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد جاماندگان اربعین حسینی کاشان اظهار داشت: از مردم کاشان انتظار دارم به قصد قربت و به نیابت از امام زمان(عج) و صدیقه طاهره(س) با حضور حماسی و پرشور با طی نمودن مسیر ۳ کیلومتری این روز بزرگ را گرامی بدارند.

امام جمعه کاشان، با اشاره به برنامه‌های پیاده روی اربعین حسینی کاشان یادآور شد: در طول مسیر علاوه بر مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع)، شرکت کنندگان زیارت اربعین امام حسین (ع) را خواهند خواند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خواندن زیارت اربعین در پیاده روی اربعین حسینی را به نقل از امام حسن عسکری(ع)، از مهمترین علائم شیعه خواند و تصریح کرد: زمانی که علت قرائت زیارت اربعین را سوال می‌کنند، می‌فرمایند به خاطر مضامین و فضیلت زیاد این زیارت است.

امام جمعه کاشان، عنوان کرد: امام حسین(ع) در این راه به شهادت رسیدند تا بندگان خدا از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کنند و از تحیر بیرون بیایند.

وی به حضور ۲۰ میلیونی زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیون زائر از سراسر دنیا مسیر کربلا تا نجف را با خواندن زیارت اربعین به صورت پیاده طی می‌کنند تا به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) بگویند، ما آماده‌ایم شما را یاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، یاری امام زمان(عج) را در یاری نایب بر حق حضرت، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: حضور پرشور و حماسی مردم سراسر دنیا در پیاده روی اربعین حسینی یکی از اقدامات جدی است که در این ایام باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

گفتنی است مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کاشان، صبح روز اربعین از مسیر بلوار امام رضا(ع) آغاز و شرکت کنندگان با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت زیارت اربعین به طرف مصلای بقیة الله الاعظم(عج) حرکت خواهند کرد.

در طول مسیر سه ایستگاه صلواتی با کمک مردم و ارگان‌ها تدارک دیده شده تا از شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین پذیرایی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha