دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام نصیری فرد تصریح کرد: مهم ترین عرصه جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است که امروز از رفتار به ذهن تغییر کرده، بنابراین قبل از اینکه دشمن کار را به دست بگیرد و اطلاعات غلط را به دیگران انتقال بدهد، باید روایت صحیح را برای دیگران بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام عباس نصیری فرد در کارگاه پژوهشی جهاد تبیین با موضوع «شبهه شناسی و مهارت های پاسخ به شبهات جنگ شناختی» در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) چالوس، ضمن اشاره به ضرورت و چرایی جهاد تبیین اظهار کرد: عدم آگاهی از مبانی مورد تبیین، عدم مخاطب شناسی، بداخلاقی و تخریب افراد، توجیه و مقابله با همه شبهات و سوالات مردم و... از آسیب های جهاد تبیین است.

وی افزود: جنگ ترکیبی به شاخه های نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و خانواده تقسیم می شود، مهم ترین عرصه جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است که امروز از رفتار به ذهن تغییر کرده، بنابراین قبل از اینکه دشمن کار را به دست بگیرد و اطلاعات غلط را به دیگران انتقال بدهد، باید روایت صحیح را برای دیگران بازگو کنیم.

نصیری فرد خاطر نشان کرد: فعالیت در فضای مجازی، تولید محتوا و آگاهی به موضوع مورد تبیین، از ویژگی های یک تبیین گر است که باعث سرعت روایت سازی و وارد کردن اطلاعات اولیه صحیح به ذهن مخاطب می شود.

وی در پایان افزود: کلیه مسائلی که جامعه در پیشرفت راهبرد های نظام مانند تکثیر نسل، جمعیت و سبک زندگی اسلامی به آن نیاز دارد، باید در دو حوزه تهاجمی دشمن و دستاورد های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha